Przykłady: Michał Sędziwój, Faust, Kaludiusz Frollo.
W świecie magii, obcych ras i niezwykłych mocy, alchemik
jest przedstawicielem najbardziej ścisłej z dziedzin wiedzy. Porządkuje chaos, tłumaczy
tajemnice. Opisuje zasady przemiany materii. Szuka powiązań między tym co na
ziemi, a niebem, żywiołami i nadprzyrodzonymi mocami. Jest wyznawcą ładu, który
wykracza daleko poza prawa ludzi, bogów i magii. Jest poszukiwaczem prawdy o
świecie. Cennym sojusznikiem tak dla władców jak i dla ambitnych dworzan. Symbolem
siły ludzkiego umysłu, gotowym na wszystko, by poznać sekrety natury.
Miejsce w świecie
Renesans na naszej ziemi i Stworzeniu różni się istnieniem
magii, ale nie poziomem wiary w nią. W Europie istniały uczelnie z wydziałami
białej i nieoficjalnymi kursami zakazanej czarnej magii. Byli tacy, którzy
łączyli czarownictwo z alchemią. Byli też tacy, którzy skupiali się na
naukowych dziedzinach wiedzy tajemnej, jak astrologia czy właśnie wiedza o
substancjach i ich wzajemnym oddziaływaniu. Na Stworzeniu magia jest realną
siłą, która stanowi podstawę potęgi Regalii. Nie każdemu uśmiecha się jednak
dominacja adeptów. Magowie są próżni, pewni siebie i lojalni wobec uczelni. Stąd
często zamiast do mistrza czystej mocy, ludzie chętniej zwracają się ku
alchemikom. Większość z nich posiada szeroką wiedzę o nadprzyrodzonym i potrafi
się bronić przed magami. Są przy tym zwykle związani z własnym Rodem czy
pracodawcom, co zwiększa zaufanie do nich.
Niewielu czarowników jest profesjonalnymi alchemikami.
Oczywiście większość z absolwentów Collegium liznęła podstawy tej nauki, ale
prawie wszystkich ścieżki mocy prowadzą w innym kierunku. Pomaga to w uniknięciu
oskarżeń o Technomagię. Dlatego większość mistrzów alchemii to zwykli ludzie.
Pokazują oni, że wielkimi siłami można władać nie mając talentu ku magii. To
zwyczajni śmiertelnicy, którzy wiedzą i ciężką pracą (a czasem sprytem i
sztuczkami) potrafią uzyskać efekty równie niezwykłe, co magowie.
Alchemicy często stoją u boku władców jako przeciwwaga dla
magów. Niejeden lepiej zna prawidła magii niż jego odpowiednik, młody magister,
przekonany o swej kontroli nad mocą. Jednak prawdziwa potęga alchemików leży w
tym, że mogą nie korzystając z nadprzyrodzonego prześcignąć mistrzów z
Collegium Magicum. Najlepsi z nich stają się wyrazistymi przykładami na to, że
ludzki umysł może władać nad materią. Że człowiek jest więcej niż tylko zwierzęciem
obdarzonym mową, jak opisują nas Elfy. Te uważają, że bez magii trudno mówić o
cywilizacji czy nawet inteligentnym bycie. Alchemicy udowadniają nam na każdym
kroku, że nie potrzebujemy manipulacji mocą, by być władcami natury.
Granie alchemikiem
Alchemik jest mędrcem i naukowcem. Bada to, co dla ludzi
ciągle nie jest do końca zrozumiałe: zależności między różnymi formami materii,
przemiany jednych pierwiastków i żywiołów w inne, związki między przyrodą a
niebem i ludzkim ciałem. Śmiało podążą tam, gdzie nie dotarł jeszcze umysł
żadnego człowieka. Bada nieznane, pozostając człowiekiem, a nie zmienną i
kapryśną istotą nadprzyrodzoną. Do odegrania takiej postaci trzeba wiele rozwagi
i bystrości. Większość alchemików długo będzie stanowiła swoiste zaplecze drużyny,
więc Gracz decydujący się na wcielenie w taką postać musi być też cierpliwy. W
końcu dużo czasu jego postać będzie spędzać w laboratorium, podczas gdy
towarzysze będą walczyć lub perorować.
Dla takiej postaci kluczową umiejętnością będzie oczywiście
Alchemia i to najlepiej od razu na poziomie 5, zapewniająca licencje na legalne
korzystanie z pełnego zakresu możliwości jej. Dalsze wybory są zależne od
charakteru kampanii. Jeśli nastawiamy się na wpływowego dworskiego alchemika,
doradcę hrabiego, barona czy księcia, właściwe byłoby wzięcie zarówno
umiejętności dającej dostęp do dworskiego stanowiska (Astrologii, Wiedzy o
magii, Wróżbiarstwa czy Zielarstwa), jak i kilku Umiejętności Szlacheckich,
pozwalających obronić własną pozycję (Etykieta jest oczywistym wyborem). Alchemik
powinien potrafić też wykpić się w razie niepowodzenia, więc przyda mu się
Manipulacja. W przypadku kampanii drogi, wypraw badawczych lub nastawionej po
prostu na akcję, alchemik może być świetnym sztukmistrzem-iluzjonistą. Przyda mu
się wtedy Złodziejstwo (zręczne palce), by uzupełnić klasyczne dymy, błyski i
kolorowe mikstury odrobiną zręcznych sztuczek.
Siła alchemika leży w dobrym przygotowaniu. Potrzebuje wielu
Umiejętności pozwalających na tworzenie rozmaitych mikstur. Jeśli chcecie grać
bardziej mistycznie, Wiedza o magii wydaje się tu oczywista. Ale świetne jest
też Zielarstwo (pozwalające oszołomić tak przeciwników jak i patronów), a nawet
Leczenie (w końcu w ludzkim ciele można ponoć znaleźć odbicie wszystkich
przemian natury). Dla różnych odmian alchemików mogą okazać się przydatne
odpowiednio Astrologia (ruch ciał niebieskich powiązany jest z żywiołami i
poszczególnymi substancjami), Wróżbiarstwo (wiedza o przyszłości jest
przydatna, gdy każdy eksperyment jest wielkim ryzykiem), Rolnictwo (tresowane
zwierzę dodaje powagi i może pomóc w sztuczkach czy przy oddziaływaniu na
potencjalnych patronów) oraz Technologia. Ta ostatnia to niebezpieczna sprawa. Z
jednej strony to Umiejętność pozwalająca znaleźć dodatkowe zastosowania dla
alchemicznych mikstur. Z drugiej zaś alchemik i tak porusza się po cienkim
lodzie i łatwo może zostać oskarżony o Technomagię. W takim razie od razu można
podeprzeć się Dziedzictwami takimi jak Ślad Technomagii czy Krew Trolla, by uczynić
taką postać naprawdę dobrą w swym fachu.
Pierwsze pytanie: Czy poszerzy to moją wiedzę?
Co najbardziej szanuje: wiedzę i pomysłowość;
Czego nie zniesie: ignorancji i pośpiechu;
Jakie rozwiązania preferuje: przemyślane i błyskotliwe;
Kilka słów:
Alchemikowi zależy na poszerzaniu wiedzy, ale potrzebuje do
tego czasu, pieniędzy i drogich odczynników. Zwykle więc szuka oparcia w możnych,
władcach, czy wielkich organizacjach takich jak Uniwersytet Eleński czy Kult
Pięciu Bogów. Pod ich skrzydłami będzie prowadzić badania i szukać odpowiedzi
na najważniejsze pytania o naturę wszechświata. Nie cofnie się jednak przed
odrobiną jarmarcznych sztuczek czy nawet zwykłym oszustwem, jeśli to pomoże to
wsparciu jego pracy. W końcu prawda o świecie warta jest każdej ceny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz