niedziela, 17 lipca 2011

Świat, część druga: Rody

Rody Imperium to coś więcej niż rodziny. Kierują one niemal udzielnymi państwami, na których czele stoi szlachta. Ich przywódcy odpowiadają tylko przed Imperatorem i chronią tron. Są opiekunami systemu władzy. To jednak wszystko, co je ze sobą łączy. Każdy Ród jest inny. Tu się dowiecie o nich czegoś więcej.

Biora
Herb Biora
Rośli i potężni, honorowi i przebiegli.
Przydomek: Niedźwiedzie;
Typowe postaci: żołnierze, urzędnicy i uczeni.

Ten stary Ród rządził początkowo terenami na północnym zachodzie Imperium, u podnóży Gór Granicznych. Pod koniec historii pod jego panowaniem znajdowała się ponad połowa ziem dawnego lenna Imperatorów. Prowadząc najpierw długą wojnę z Realmem, a następnie przewodząc Lidze Północnej w walce z Rodem Laion korzystał z potęgi swej armii, strategicznego wyszkolenia dowódców i rozwijanej na potrzeby wojska technice dużo bardziej niż na magii.

Górskie Klany
Symbol Wzgórz
Wojowniczy i dzielni, potężni i dzicy, tajemniczy i honorowi.
Przydomek: Górale;
Typowe postaci: szaleni wojownicy, bardowie i druidzi;.

Przedstawiciel
e licznych Górskich Klanów to najbardziej niezgłębiony i skomplikowany z Rodów. Mówi się o tym, że ich ziemia dawała im siłę, więc teraz słabną. Mówi się, że część z spośród ich poległych walczy znowu. Mówi się, że ich magia i siła przypominają elfie praktyki. Mówi się, że to najstraszliwsi pogromcy Elfów. Są gotowi umrzeć lub zwyciężyć i szczerze mówiąc nie obchodzi ich, która z tych możliwości jest bardziej prawdopodobna. Jeśli zginą, ich dusze odejdą ku Wzgórzom, których są częścią.

Laion

Herb Rodu w czasach współczesnych
Szybcy i bystrzy, wykształceni i szlachetni.
Przydomek: Lwy;
Typowe postaci: szermierze, dworzanie i corectorzy.

Przez wieki rządzili dworem Imperatora dzięki swym wpływom, manierom i geniuszowi strategicznemu. Dziś muszą walczyć o przetrwanie nie tylko własne, ale i całej ludzkiej rasy, która w większości uznaje ich za naturalnych przywódców. Niegdyś sojusznicy Elfów, są teraz zaciekle przez nich ścigani za walkę po stronie ludzkości podczas Wojny Czci przeszło 200 lat temu. To arystokraci Ludzkości biorący na swe barki odpowiedzialność za jej przyszłość.
Lew Artura de Laion

Realm
Herb Monarchii
Długowieczni i porywczy, dzielni i szaleni.
Przydomek: Półelfy;
Typowe postaci: władcy koni, zabójcy i spiskowcy;

Monarchia została podbita przez Bjorningów wieki temu. Półelfy znal azły się pod ludzkim panowaniem. Przez stulecia ludten był w niewoli, teraz zachłysnął się wolnością. Przegrali Dziewięć Powstań i wielu chce zemsty. Ponad połowa ocalałych opowiedziała się po stronie Cesarstwa i teraz służy jako szpiedzy i łowcy w siłach Elfów. Pozostali walczą z nimi, jak niegdyś walczyli z Bjorningami – za życie i wolność.

Regalia
Pieczęć Hanzathów
Potężni swą magią i dumni ze swej wiedzy.
Przydomek: Magowie;
Typowe postaci: adepci mistycznych mocy, mędrcy-okultyści i magiczni wojownicy.

Regalię nazywano Trzecim Miastem Magów. Przez trzy tysiące lat wiedza o zamierzchłych czasach i magii była przechowywana w jej bibliotekach. Rządząca państwem-miastem Rada Arcymagów, tak zwanych Hanzathów, przez długie wieki prowadziła niebezpieczną grę polityczną, by ocalić i wzmocnić niezależność kraju. Skarby kultury i magii zginęły, ale wiedza jest ciągle przekazywana. Regalia pozostawiła po sobie wiele kolonii i blisko 1/5 ludzi obecnie to Dzieci Hanzathów. To oni prowadzą też Collegium Magicum, ostatnią magiczną uczelnię Ludzkości.

Sieroty
Straceńcy pochodzący ze wszystkich Rodów.
Przydomek: Ludzie Szlaku;
Typowe postaci: pogromcy potworów, zabójcy Elfów, obrońcy słabych i bezbronnych.

Nie szukają oni przygód ani nie prosili o swój los. Straszliwy kataklizm odebrał im poprzednie życie i posłał wprost do piekła. Przynajmniej tak uważa większość z nich. Ci, którzy się poddali, dawno już nie żyją. Ci, którzy mają silną wolę walczą po dziś dzień, czy to na bezdrożach Imperium czy też budując nowy świat w miastach i osadach rządzonych przez Rody. Ale prawdziwe Sieroty nie poddają się władzy możnych i starają się wieść niezależne życie. Spotkają się jednak wszędzie z nieufnością.

Inni
Wiele mniejszych Rodów wpadło w zależność od wielkich potęg lub zniknęło z Końcem Świata. Rycerze z Księstwa Wzgórz, ludzie z Miast Kupieckich i wrogowie Mroku z Pogranicza i Lasów Cieni stali się poddanymi Biora, tak jak intryganckie Kaplas długo posłuszne było Laion. Wolne Miasta Pojezierza Szaneh zostały zniszczone w Końcu Świata. Podróżując po Imperium spotkacie może ostatnich potomków tych upadłych ludów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz