piątek, 15 lipca 2011

Avangarda - prelekcje

Tytuł: „Wprowadzenie do Dziedzictwa Imperium”
Prowadzący: Jakub Zapała
Prelekcja polecana osobom wybierającym się na LARPy Dziedzictwa Imperium
Gdy renesansowe intrygi i wojna między potężnymi rodami doprowadziła do Końca Świata, ludzkość stanęła na skraju zagłady. Czy ci, którzy ocaleli z katastrofy zdołają zebrać strzaskane skorupy dziedzictwa Imperium i przetrwać w mrocznym fantastycznym świecie? Świat zdrady i kłamstwa. Okrutnej międzyrasowej wojny i niechcianego bohaterstwa. Renesansowych dworów i niegodnych władców. Magii, która zniszczyła ziemie ludzi. Rodów, które zawiodły swego Imperatora. Stworzenia, które przeżyło Koniec Świata. Trudnych wyborów i angażujących dylematów.
Ta prelekcja będzie po trochu o wszystkim: świecie, systemie i graniu. Opowiemy o tym, czym się to je, jakie tematy przewijają się na sesjach i jak skonstruowana jest rozgrywka. W końcu trochę miejsca poświęcimy też prezentacji dostępnych już w sieci suplementów i dodatków.

Tytuł: „Dziedzictwo Imperium: pytania i odpowiedzi”
Prowadzący: Jakub Zapała i Rafał Pośnik
Prelekcja polecana osobom wybierającym się na LARPy Dziedzictwa Imperium
Ta prelekcja to nie będzie kolejne wprowadzenie w świat, mechanikę i zasady. Będziemyodpowiadali na najczęściej pojawiające się pytania tyczące się Dziedzictwa Imperium. W co można zagrać w Dziedzictwie imperium, jakie postaci stworzyć, jakie konwencje wybrać? Co jest naprawdę fajne i napędza ten system? Jakie cele przyświecały nam przy tworzeniu gry i czemu jest ona wyjątkowa? Mamy całe mnóstwo pytań wynotowanych podczas prezentacji i prowadzenia Dziedzictwa Imperium na konwentach. Chętnie też odpowiemy na te, z którymi przyjdziecie. Dziedzictwo Imperium to  postapokalipsa, mroczne fantasy i renesansowy świat. Co to wszystko znaczy i jak się łączy, usłyszycie na tej prelekcji.

Tytuł: „Nie ma jak rodzinka” – czyli o rodzinie w RPG v.2
Prowadzący: Jakub Zapała
Zauważyliście, że większość postaci Graczy to sieroty lub wyrzutkowie? Pustelnicy lub potworki, które porzuciły krewnych? Zawieszeni w jakiejś dziwnej próżni bohaterowie, którzy zostawili dom rodzinny za sobą. Pomówmy o tym, czemu się tak dzieje. Oraz spróbujmy zaproponować pewne rozwiązanie.
Potraktujmy rodzinę postaci inaczej, niż przywykliśmy. Nie jako listę nazwisk do odstrzału, porwania i zgwałcenia, a jako rodzaj zasobów leżących w ręku Gracza, których użycie moderowane jest przez MG. Nie ciężar a drogę do zaangażowania się w świat i odkrycia nowych wymiarów rozrywki, jaką są gry fabularne. Nie każdy system wspiera granie w ten sposób. Większość moich przykładów będzie pochodziła z Dziedzictwa Imperium i Legendy Pięciu Kręgów. Niezależnie czy graliście w któryś z tych RPGów, zapraszam. Przyda się to na sesjach w wielu innych uniwersach.

Tytuł: „Czarowna przemiana magii”
Prowadzący: Jakub Zapała
Ta prelekcja będzie zapisem pewnego eksperymentu. Chodziło o wyrwanie się z zaklętego kręgu schematów korzystania z magii. Kiedyś pisał o czymś podobnym Ignacy Trzewiczek, ale my poszliśmy inną ścieżką. Zarzuty na wstępie mieliśmy podobne. Magia w większości gier nie stanowi tajemniczej siły, żywiołu, który okiełznać mogą tylko osoby niezwykłe. To znaczy tak jest, jak się czyta podręczniki. A potem dostaje się magów, którzy mają stały zestaw zaklęć i określony czytelny schemat dysponowania mocą. Czarownikiem gra się prosto i bezproblemowo. No i można być spokojnym o przyszłość postaci: wszyscy znają zasadę, że wojownicy awansują liniowo, a magowie wykładniczo.
My nie chcieliśmy grać w ten sposób. Chcieliśmy tajemnicy. Strachu przed nieprzewidywalnymi konsekwencjami magii. Przemiany magii w niezwykłą siłę, wychodzącą poza schematyczność zaklęć. Korzystając z przykładów ze znanych systemów (min. Maga: Wstąpienia i Legendy Pięciu Kręgów), pokażę Wam uniwersalny sposób na ponowne zaczarowanie magii. Tak, jak to zrobiliśmy w Dziedzictwie Imperium.

Tytuł: Mechanika cudów
Prowadzący: Banan
Panel dyskusyjny w formie konwersatorium, gdzie będziemy zastanawiać się czym jest stół oraz dlaczego dzieje się to co się dzieje. Otwarty zarówno dla graczy jak i MG. Dyskusja ma za zadanie pokazać jak jest postrzegana magia i jak mogłaby być postrzegana. Spróbujemy na kilku przykładach, zrozumieć działanie zjawisk wykraczających poza zrozumienie. Pokazać różne punkty widzenia i różne zastosowania dla Kampanii czynnika X jakim w wielu systemach RPG jest magia, mutacje i zjawiska paranormalne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz