wtorek, 20 listopada 2012

Dziedzictwo Imperium na Falkonie III

Dziś ostatnia porcja naszych atrakcji. Tym razem prelekcja i sesje autora tych notek, Jakuba Zapały

Prelekcja:
Pech na sesji, czyli szczęście w nieszczęściu
Piątek 21:00
Czasem kości potoczą się źle. W RPG jest to sprawa szczególnie trudna Czasami prowadzi do problemów na sesji. Nudne walki trwające w nieskończoność, dziwaczne klincze czy jawne nieprawdopodobieństwa są jedną stroną medalu. Drugą jest poczucie utraty kontroli nad losem swojej postaci. Na tej prelekcji pomówimy jak sobie z tym radzić.
Omówimy problematykę narracji pecha, rozwiązywania problemów poprzez dobrze skonstruowane konsekwencje i w końcu uratowanie świata poprzez właściwe ich skalowanie. Spróbujemy nie tylko porozmawiać o ogólnych wskazówkach ale i zająć się Waszymi problemami. Będziemy mówić na przykładach.

Dodatkowo mogę Wam opowiadać o Dziedzictwie Imperium oraz o faszystach w RPG ;)


Sesje:

Zamach
W Combrai dopiero co skończyła się wojna domowa. Książę Tomasz pokonał siły macochy, zjednoczył państwo i zawarł korzystne sojusze. Pod jego panowaniem księstwo zaczyna rosnąć w siłę. Honoriusz de Corbeil, jego główny doradca, zapewnia, ze wkrótce zakwitnie. Zapewnić to mają tajemnicze bogactwa odkryte w Górach Zmierzchu.
Was wezwał drugi z doradców Tomasza. Jego dawny wychowawca, generał Combrai i szef wywiadu księstwa, hrabia Nicolas le Fay. Nie macie złudzeń co do tego, czemu Was wezwał. Jesteście specjalistami pewnymi swoich kompetencji. Znacie nawzajem swoją reputację, choć nigdy nie pracowaliście razem. Kiedy patrzycie nawzajem w swoje oczy czekając pod gabinetem hrabiego wiecie co powie. Inaczej wezwałby innych ludzi.
Ktoś planuje zabić księcia. Tylko Wy możecie temu zapobiec.
 


Dzień Chmera
Marcowe święto Zwycięstwa Chmera to dzień pierwszego wiosennego szaleństwa. Wielkich ogni i wzlatujących ku niebu płonących kukieł Czarnoksiężnika. Nowego ciepła i obudzenia uśpionych instynktów. Jest rozpoczęciem wiosny, wygraną światła nad mrokiem, nadejściem nowego czasu. To czas wiosny rodzącej się we krwi, zwycięstwa okupionego śmiercią. Wspomnienie dnia, gdy człowiek pokonał boga.
W cieniach pomiędzy stosami jest miejsce dla wszelkich grzechów. Ludzie kryjący się w mroku równie chętnie oddają się rozpuście, co krwawej zemście. To niebezpieczne, znaleźć się w winnicy nieopodal Kaplas w ten dzień. Zwłaszcza, gdy w grę wchodzą romanse i wendetty, będące dziedzictwem dawnych czasów. Czy wstąpicie w chłodną jeszcze noc na ścieżkę prowadzącą między płomieniem a ciemnością?

Dzień Trentona
Przypadające na czerwiec Oświecenie Trentona to dzień Rodów i pamięci o wielkich wydarzeniach z przeszłości. Wiele rocznic i urodzin obchodzi się nie w przynależnym im czasie, a właśnie wtedy. Dla ludu jest to święto wody i ognia, tańców i miłości. Festiwal pogańskiej radości. Każdy Ród obchodzi je inaczej. W tę jedną, krótką noc nie ma Kultu ani Imperium. Wracają starożytne obrzędy, królewskie zwyczaje dawnych wieków. Najkrótsza noc. Wspomnienie dawnych czasów.
Dla Laion Oświecenie Trentona jest najważniejszym dniem w roku. Nad rzekami i jeziorami lub przed dworkami szlachty, pod gołym niebem, ustawiane są wielkie stoły. Uczta Trentona to wyraz jedności całego Rodu. Każdy, niezależnie od stanu i pochodzenia, może usiąść i jeść wraz z lordami, hrabiami i książętami. Jednak czasem wszystko idzie źle. Noc wspomnień przerodzić się potrafi w prawdziwy koszmar, a wieczorna zabawa w śledztwo – lub walkę o przeżycie.

Dzień Elena
Święto Hainra Elena upamiętnia utworzenie pierwszego Imperium. Po trwających cały dzień paradach, o zmroku zaczyna się święto rodzin. Ich porządek odbija w małej skali całość Imperium. Starsi i ważniejsi dają podarki młodszym, im podległym. Dlatego dzieci uwielbiają jesienną równonoc. Często całe rozproszone rodziny i klany zbierają się specjalnie na ten dzień. By utwierdzić związki, przekazać wieści, opłakać zmarłych i powitać nowych krewnych. W ten dzień starzejące się głowy rodów wyznaczają swoich następców.
To zaś potrafi rodzić napięcia, złość i gorycz. W Imperium wiele jest zdolnych i niezależnych kobiet, które chciałyby zastąpić starzejących się mężczyzn. Magia czy domieszka krwi obcej rasy potrafią uczynić niektóre osoby nienaturalnie długowiecznymi. Kuzyni, żyjący na odmiennych krańcach ziem, mogą nie rozpoznać się przy przypadkowym spotkaniu. Tak rodzą się tragedie. Spokrewnione i spowinowacone między sobą postaci zanurzą się w sieć intryg i powiązań, groźniejszą niż większość renesansowych dworów…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz