czwartek, 25 lipca 2013

Polconowe LARPy

Polcon już za miesiąc. Co tydzień będziemy Wam prezentować jedną kategorię naszych atrakcji. Zaczniemy od LARPów, bo przygotowania do nich mogą zając Wam najwięcej czasu.

Na wszystkie nasze imprezy można się zapisywać wysyłając maila na dziedzictwa@wp.pl lub wiadomość dla naszego profilu Facebookowego.

Przepowiednia
4h
Aleksandra i Marta Bilińskie
W posiadłości De Aulne od rana słychać radosną krzątaninę. Ślub już niemal przygotowany, wkrótce pozostanie już tylko świętowanie. Chłodny poranek wydaje się jednak nie sprzyjać młodej parze. Na horyzoncie zbierają się chmury, ptaki nie witają nowego świtu. Niepokój towarzyszy tej okolicy od dłuższego czasu. Kilka dni temu w sąsiedniej wiosce przyszło na świat dwugłowe jagnię, a okoliczne zboże zaatakowała dziwna choroba rażąca kłosy rdzawymi plamami. Od miesiąca na niebie błyszczy także nowa gwiazda.
Wielu uznałoby, że doszukuję się spisku i niesamowitości w zwykłych zdarzeniach, że niepotrzebnie szerzę strach, ale czyż nie powinniśmy wypatrywać zwiastunów złego? Czy to, że tyle znaków pojawia się w jednym miejscu to przypadek? A może to natura sama pragnie wydać w nasze ręce anomalie czy zbrodniarza, którego istnienie godzi w harmonię tego miejsca? Wierzcie lub nie, czuję, że coś wkrótce się wydarzy i mam wrażenie, że złowroga gwiazda rzuca swe światło nie tylko na ziemię De Aulne...
Chciałbym jednak żeby choć dziś w naszych sercach gościła wesołość. Złowróżbne krakanie starca nie powinno przyćmiewać splendoru i radości staną się naszym udziałem.

Żona dla Imperatora
4 h
Liczba Graczy: 20
Ekipa LARPowa Dziedzictwa Imperium
Wiec Imperialny wybrał nowego władcę Ludzkości. Rody przegnały uzurpatorów i regentów a na ich miejsce powołały Ethana Laine. Młody książę, na którego skroń świeżo nałożono diadem, jest kawalerem. Tak być nie może. Czas wybrać mu żonę.
Kto zwiąże się z linią imperatorską małżeńskim sojuszem będzie miał ogromny wpływ na przyszłość Stworzenia. Dlatego każdy z Rodów, ba, każda z krain Imperium, wystawia swoją kandydatkę. Na dwór zjechało wiele młodych dam. Nieobecne reprezentują zdolni dyplomaci. Rozpoczyna się gra o najwyższą stawkę. Sprawa jest niełatwa, zwłaszcza że młody władca wydaje się mieć własne zdanie. Gorzej nawet, może mu wpaść o głowy niedorzeczny związek oparty o porywy serca. Dworzanie i arystokratki z całego Imperium będą musieli zapobiec takiej katastrofie.


Zjazd w Fenemille
4 h
Liczba Graczy: minimum 15
Ekipa LARPowa Dziedzictwa Imperium 
Wiec Imperialny wybrał nowego władcę Ludzkości. Przynajmniej tak się wydaje. Rody przegnały uzurpatorów i regentów a na ich miejsce powołały Ethana Laine. Nałożyły diadem na skronie młodego i niedoświadczonego księcia. Dziś Imperium potrzebuje silnego władcy.
Baron Gustaw Are Biora demonstracyjnie opuścił Wiec, który zdominowali jego wrogowie. Wielu dyplomatów podążyło za nim. Nie minął tydzień, a ludzie wpływowi i szanowani zaczęli otrzymywać zaproszenia sygnowane dwiema pieczęciami: zieloną z niedźwiedziem oraz znakiem lwa w kolorze pomarańczy. Baron wespół ze swym najbliższym sojusznikiem, księciem Zygmuntem z Montsegur, zwołali w wielkim mieście Fenemille nowy zjazd. Można by powiedzieć: anty-wiec. Niezadowoleni ze wszystkich krain ciekawi są ich propozycji. Czy jedność Ludzkości pęknie, okazując się tylko fikcją? Imperium rozpadnie się na niezależne państwa? Może wybuchnie wojna o diadem, jakby odległe echo walk sprzed szesnastu lat?
Nikt tego nie wie. Wszyscy są ciekawi. Wielu lęka się, czym zakończy się nowy zjazd. Biora i Montsegur to od dawna najważniejsze militarne potęgi Imperium. Czy posuną się do ostateczności? Jedno jest pewne: nieobecni nie będą mieli głosu.

Dziedzictwo Imperium LARP: Renesans
4 h

Liczba Graczy: minimum 12
Jan Świrski
Książę polecił Malarzowi stworzyć obraz swojej Kochanki. Wysłał ich do podmiejskiej wilii. Jednak w jego sercu pojawiły się wątpliwości. Czemu Kochanka tak łatwo się zgodziła? Czemu właśnie ten Malarz pojawił się we właściwym momencie. Nie zważając na własne bezpieczeństwo, z jednym tylko Giermkiem, Książę wyjechał o świcie ze stolicy, by sprawdzić swe podejrzenia.
Wrogowie zauważyli niestety jego wyjazd. W ślad za władcą ruszyli Zabójcy. Tymczasem wierni ludzie władcy wysłali ich śladem Obrońców. Czy Książę dotrze na miejsce? Co się dzieje w willi? Czy pozory przypadkiem nie mylą? Przekonajcie się o tym sami.


EDIT: Jeszcze jeden LARP w świecie Dziedzictwa Imperium dostał się do programu Polconu:




„Umarł Lord, niech żyje...”
4h
Liczba Graczy: 20-23

Jan Świrski

Umarł Lord, dość bogatych i rozległych włości w Hrabstwie Czterech Miast na południu Księstwa Montsegur. O spadek po nim ubiegają się jego krewniacy, jak i okoliczni wielmoże. Aby rozdzielić należycie włości przybył młody książę, Chrom Ludwik Trenton de Laion. Za jego podróżą w te okolice stoi potężny kapłan, kanclerz Jean Paul Cozzini. Chce on by następca tronu poznał swoich poddanych, oraz nauczył się zarządzać własnym dobrem. Razem z młodym księciem przybył zaufany doradca młodego króla oraz człowiek Cozziniego. Przyjęcie zostało wydane na cześć Jego Wysokości, a zarazem aby uczcić pamięć po zmarłym Lordzie. W pałacu wszyscy zainteresowani bogactwem i majątkiem, które przydzieli książę. I do tego te pogłoski, jakoby lord nie umarł śmiercią naturalną. W świecie magii i mrocznych istot, może to znaczyć różne rzeczy…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz