czwartek, 11 lipca 2013

Cztery style walki: część druga

Dzisiaj druga część cyklu o sposobach walczenia w Dziedzictwie Imperium. Dajcie znać w komentarzach, czy Wam się podobało.



Styl III: Widmo

„Nic nie weszło”

Typowe Rody: Górskie Klany, Kaplas,  Realm
Wiodąca Cecha: Zręczność

Mocne strony: unikając wszelkich obrażeń można spokojnie czekać na Spektakularny Sukces
Słabe strony: ominięcie szczęśliwym trafem obrony Widma może być jego końcem. Styl jest ściśle defensywny, daje niewiele opcji kontrataku.

Mechanika: Wysokie Zręczność oraz Wyważenie pozwalają unikać ciosów w nieskończoność. Widma szanują lekkie pancerze. U Mistrzów Gry, którzy poważnie traktują zasady ruchu w walce, mogą pozostawać cały czas poza zasięgiem wroga, wykonując przy tym niezwiązane z walką akcje. Czyni to ten styl walki wymarzonym dla adeptów. W takim przypadku warto wesprzeć się jeszcze Wysportowaniem. To schemat rozwoju stosunkowo mało kosztowny.

Neutralizacja: Unieruchom/przewróć Widmo i sięgnij go Manewrem zadającym obrażenia. Powtarzaj do skutku. W innym wypadku redukcja obrażeń Widma pozwala zranić go tylko Morderczym.  Z Wytrwałym będą się wyłącznie mijać.

Styl IV: Wymanewrowujący

„Leżysz na ziemi, nie masz broni a ja w następnej rundzie mam wcale przyjemny bonus do ataku. Poddajesz się?”

Typowe Rody: Realm i Regalia
Wiodąca Cecha: Intuicja

Mocne strony: przy dobrym planowaniu pozwala pokonać dowolnego przeciwnika
Słabe strony: złe planowanie i brak kontroli nad polem bitwy prowadzą do katastrofy.

Mechanika: Ten styl wymaga oczywiście rozsądnego poziomu Wyważenia  - optymalny jest mistrzowski, ale spokojnie wystarcza do niego dobry. Ważniejsze są jednak te Umiejętności, które pozwalają kontrolować środowisko w celu gromadzenia Przewagi. Skradanie się, używanie alchemicznych dymów czy widzenie w ciemnościach są tu szczególnie przydatne. Jeżeli korzystacie z zasad walki bez broni, Specjalizacja Broń improwizowana powinna stać się jednym z pierwszych inwestycji. Poprawnie działająca postać korzystająca z tego stylu ma w pierwszej rundzie dość Przewagi, by móc się wycofać ze starcia gdy jej przeciwnik nie dobył jeszcze broni. Potem sięgnąć musi po możliwie bogaty zestaw Manewrów, które umożliwią utrzymanie Przewagi. Taka postać uwija się jak w ukropie, wykonując 3-4 bojowe triki w jednej rundzie. Pierwsza zasada przy Wymanewrowywaniu – odbierz przeciwnikowi akcję w następnej rundzie nim zaczniesz krzywdzić.

Neutralizacja: Miej oczy dookoła głowy. Zablokowanie  sprytnych metod zdobycia dodatkowej Przewagi koniecznej w tym stylu jest połową sukcesu. Wygraj w pierwszej rundzie walki, a walczący Manewrami jest na Twojej łasce.

Styl Bonusowy: Wyzwany

„Czyli ja wybieram broń?”

Typowe Rody: wszystkie
Wiodąca Cecha: Charyzma

Mocne strony: postać walczy na swoich zasadach, odbierając przeciwnikowi możliwość efektywnego zastosowania własnego stylu.
Słabe strony: wymaga bardzo dobrej znajomości przeciwnika. Ten ostatni ciągle może okazać się zbyt silny. Styl ma sens tylko i wyłącznie wobec ludzi honoru (lub lękających się stracić twarzy i Reputację).

Mechanika: Cała koncepcja tego stylu opiera się o sprowokowanie przeciwnika do wyzwania postaci na pojedynek. Wtedy to ona wybiera miejsce i czas spotkania oraz, co ważniejsze, broń. Ta ostatnia musi być możliwie niewygodna dla przeciwnika. Obecne czasy w Imperium doskonale się do tego nadają. Poszczególne Rody pojedynkują się różnym orężem i łatwo można zasłonić się podpatrzonym obyczajem. Konieczne do tego są oczywiście wysokie Umiejętności Społeczne (które zmuszą przeciwnika do wyzwania) a najlepiej również Wiedzy (żeby wybrać właściwe miejsce i uzasadnić swoją propozycję). Postać stosująca ten styl powinna mieć dobrze rokującą Zręczność oraz dobre Wyważenie oraz Atak. W tym drugim warto zainwestować w Specjalizacje – kolejne typy oręża. Warto też zadbać o przyjaciół lub patronów, którzy zagwarantują, ze walka będzie czysta, bez sztuczek właściwych dla dwóch powyższych stylów. Tak czy inaczej to chyba najtańszy schemat rozwoju bojowego.   

Neutralizacja: Nie bądź wyzwanym, Jeśli jesteś, naucz się walczyć tą bronią, którą narzuca Ci przeciwnik. Gdy wszystko zawiedzie, zabij Wyzwanego zanim dotrze na pojedynek. Oczywiście przy własnego stylu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz