Dzisiaj druga część cyklu o sposobach walczenia w Dziedzictwie Imperium. Dajcie znać w komentarzach, czy Wam się podobało.
Styl III: Widmo
„Nic nie weszło”
Typowe Rody: Górskie
Klany, Kaplas, Realm
Wiodąca Cecha: Zręczność
Mocne strony:
unikając wszelkich obrażeń można spokojnie czekać na Spektakularny Sukces
Słabe strony:
ominięcie szczęśliwym trafem obrony Widma może być jego końcem. Styl jest
ściśle defensywny, daje niewiele opcji kontrataku.
Mechanika: Wysokie
Zręczność oraz Wyważenie pozwalają unikać ciosów w nieskończoność. Widma
szanują lekkie pancerze. U Mistrzów Gry, którzy poważnie traktują zasady ruchu
w walce, mogą pozostawać cały czas poza zasięgiem wroga, wykonując przy tym niezwiązane
z walką akcje. Czyni to ten styl walki wymarzonym dla adeptów. W takim
przypadku warto wesprzeć się jeszcze Wysportowaniem. To schemat rozwoju
stosunkowo mało kosztowny.
Neutralizacja: Unieruchom/przewróć
Widmo i sięgnij go Manewrem zadającym obrażenia. Powtarzaj do skutku. W innym
wypadku redukcja obrażeń Widma pozwala zranić go tylko Morderczym. Z Wytrwałym będą się wyłącznie mijać.
Styl IV: Wymanewrowujący
„Leżysz na ziemi, nie masz broni a ja w następnej rundzie
mam wcale przyjemny bonus do ataku. Poddajesz się?”
Typowe Rody: Realm
i Regalia
Wiodąca Cecha: Intuicja
Mocne strony: przy
dobrym planowaniu pozwala pokonać dowolnego przeciwnika
Słabe strony: złe
planowanie i brak kontroli nad polem bitwy prowadzą do katastrofy.
Mechanika: Ten
styl wymaga oczywiście rozsądnego poziomu Wyważenia - optymalny jest mistrzowski, ale spokojnie wystarcza
do niego dobry. Ważniejsze są jednak te Umiejętności, które pozwalają
kontrolować środowisko w celu gromadzenia Przewagi. Skradanie się, używanie
alchemicznych dymów czy widzenie w ciemnościach są tu szczególnie przydatne.
Jeżeli korzystacie z zasad walki bez broni, Specjalizacja Broń improwizowana
powinna stać się jednym z pierwszych inwestycji. Poprawnie działająca postać
korzystająca z tego stylu ma w pierwszej rundzie dość Przewagi, by móc się
wycofać ze starcia gdy jej przeciwnik nie dobył jeszcze broni. Potem sięgnąć musi
po możliwie bogaty zestaw Manewrów, które umożliwią utrzymanie Przewagi. Taka
postać uwija się jak w ukropie, wykonując 3-4 bojowe triki w jednej rundzie. Pierwsza
zasada przy Wymanewrowywaniu – odbierz przeciwnikowi akcję w następnej rundzie
nim zaczniesz krzywdzić.
Neutralizacja: Miej
oczy dookoła głowy. Zablokowanie sprytnych
metod zdobycia dodatkowej Przewagi koniecznej w tym stylu jest połową sukcesu.
Wygraj w pierwszej rundzie walki, a walczący Manewrami jest na Twojej łasce.
Styl Bonusowy: Wyzwany
„Czyli ja wybieram broń?”
Typowe Rody:
wszystkie
Wiodąca Cecha:
Charyzma
Mocne strony: postać
walczy na swoich zasadach, odbierając przeciwnikowi możliwość efektywnego zastosowania
własnego stylu.
Słabe strony:
wymaga bardzo dobrej znajomości przeciwnika. Ten ostatni ciągle może okazać się
zbyt silny. Styl ma sens tylko i wyłącznie wobec ludzi honoru (lub lękających
się stracić twarzy i Reputację).
Mechanika: Cała
koncepcja tego stylu opiera się o sprowokowanie przeciwnika do wyzwania postaci
na pojedynek. Wtedy to ona wybiera miejsce i czas spotkania oraz, co
ważniejsze, broń. Ta ostatnia musi być możliwie niewygodna dla przeciwnika. Obecne
czasy w Imperium doskonale się do tego nadają. Poszczególne Rody pojedynkują
się różnym orężem i łatwo można zasłonić się podpatrzonym obyczajem. Konieczne
do tego są oczywiście wysokie Umiejętności Społeczne (które zmuszą przeciwnika
do wyzwania) a najlepiej również Wiedzy (żeby wybrać właściwe miejsce i
uzasadnić swoją propozycję). Postać stosująca ten styl powinna mieć dobrze rokującą
Zręczność oraz dobre Wyważenie oraz Atak. W tym drugim warto zainwestować w
Specjalizacje – kolejne typy oręża. Warto też zadbać o przyjaciół lub patronów,
którzy zagwarantują, ze walka będzie czysta, bez sztuczek właściwych dla dwóch
powyższych stylów. Tak czy inaczej to chyba najtańszy schemat rozwoju bojowego.
Neutralizacja: Nie
bądź wyzwanym, Jeśli jesteś, naucz się walczyć tą bronią, którą narzuca Ci
przeciwnik. Gdy wszystko zawiedzie, zabij Wyzwanego zanim dotrze na pojedynek.
Oczywiście przy własnego stylu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz