Przyjrzyjmy się nadwornemu błaznowi księcia Ethana. Gracz
tworzący tę postać stwierdził, że jego Joachim musi być człowiekiem młodym,
inteligentnym i dowcipnym, by spodobał się władcy Laine. Jako że chciał uczynić
suwerena przyjacielem postaci, postanowił wykorzystać motyw łączący go jakoś z
BNem. Zdecydował się na wyzucie z dziedzictwa jako wątek wspólny Joachima i
Ethana. Błazen będzie dobrze urodzonym szlachcicem, którego wyrzekł się ojciec.
Wśród nieaktywnych Dziedzictw znajdą się więc Szlachectwo i Koligacje. W
aktywach Gracz uznał za stosowne wybrać coś, co uczyni jego postać dobrą w swym
fachu: Elfią Budowę Ciała (dla gibkości i akrobacji) oraz Dar Języków (który
świetnie wpasowuje się w koncepcję postaci tak komicznej jak i mądrej). W
związku z rodzinnymi kłopotami Joachim będzie miał w odwodzie Zapiekłą zemstę.
W końcu Gracz dochodzi do wniosku, że chłopak uciekł przed losem oficera, który
szykował dla niego apodyktyczny ojciec-generał. Co za tym idzie ostatnim
Dziedzictwem będzie Krew Lwa, nieaktywny rodzinny talent przywódczy.
Ród Joachima to Laion (Charyzma, Umiejętności Historia,
Wyważenie i Heraldyka). Jako Szkolenie Gracz wybiera Uczonego. Zbuntowany
młodzik uciekł do Kaplas, gdzie kilka lat spędził na Uniwersytecie Eleńskim.
Oprócz bonusu do Inteligencji oraz Alchemii wybiera Języki i Wiedzę o Elfach.
Joachim studiował zwyczaje wrogów Imperium, dzięki czemu przyda się swojemu
księciu,
Teraz trzeba się skupić na Umiejętnościach, które pozwalają mu
być porządnym błaznem. Po pierwsze przydadzą się świetne Zdolności artystyczne
(poezja, śpiew i gra na flecie) oraz dobre
Wysportowanie (gibkość i szybkość). Po długich zastanowieniach Gracz
zdecydował się na Pierwszorzędną świetną Etykietę (pozwalającą na utrzymanie
gromadki Przyjaciół), pozostawiając drugorzędny dobry Wpływ (by móc tych
znajomych szybko wprowadzać). Chcąc móc zachować możliwość wyciągania z
kapelusza BNów po wyczerpaniu limitu z tej Umiejętności, dobrał jeszcze
Joachimowi Teologię (Kultu Pięciu Bogów). W końcu Lajonita przeszedł staranną
edukację i poznał kilku kleryków i kapłanów. Dla równowagi i dopełnienia obrazu
zręcznego sztukmistrza przyda się jeszcze Złodziejstwo (zręczne palce).
Błazen ma być doradcą księcia i znać się na wielu różnych
sprawach. Czas poszerzyć listę Umiejętności Wiedzy. Joachim ma się orientować w
polityce międzynarodowej, zwłaszcza problematyce Cesarstwa, więc powinien
posiadać Geografię i Religioznawstwo. Warto też podnieść na poziom przynajmniej
średni Wiedzę o Elfach. By radzić sobie na dworze Joachim musi też umieć czasem
skłamać, więc przyda mu się i Manipulacja.
W końcu, aby oddać pochodzenie postaci z rodziny oficerów,
Gracz dobiera jeszcze Przewodzenie i Strategię na poziomie średnim. Z domu
rodzinnego Joachim wyniósł naturalne zdolności do dowodzenia i znajomość
funkcjonowania wojska. Nigdy jednak nie pracował nad tym, by je rozwinąć.
Błazen pochłonął już równo punkt więcej, niż powinien.
Starczy więc obniżyć Pozycję Społeczną o poziom. Gracz robi to, ale chce
jeszcze wykupić Przyjaciela za 3 punkty – księcia Ethana. Decyduje się na wybranie
jako Wady Koligacji – ojciec, generał de Valette, nie może przebaczyć synowi
ucieczki, nie mówiąc już o zostaniu błaznem. Po wyborze aspektu Moc i Natury Figlarz
(oczywiście), Gracz zastanawia się nad Cnotą Joachima. Widzi go jako cichego
bohatera Laine, człowieka szlachetnego ducha, głęboko poruszonego krytyką ze
strony rodziny. Waha się między Odwagą a Honorem. W końcu decyduje się połączyć
koncepcję z przyjemnym bonusem. Pierwsza z tych wartości trafia do odpowiedniej
rubryki, a drugą włącza w postać poprzez dobranie Błogosławieństwa Trentona. Sumy
sześciu spośród siedmiu Umiejętności Szlacheckich Joachima będą w testach o
jeden większe póki będzie podążał ścieżką Honoru. Dla punktowego zrównoważenia
tej drogiej Zalety Gracz decyduje się na Wadę Majątek. W końcu ojciec bohatera z
pewnością go wydziedziczył, a on sam utrzymuje się z łaski swego patrona i
przyjaciela, księcia Ethana. Zmniejsza to Pozycję Społeczną błazna do stanu
ludzi luźnych (co bardzo mu pasuje). Jego Reputacja jest na drugim poziomie (z
racji świetnej Zdolności Artystycznej). Zna cztery języki: laion, obsprach,
niższy i wyższy elfi (Dar Języków popłaca).
Joachim „Szczygieł”, błazen księcia Ethana, syn
generała Ernesta de Valette jest osobą niezwykle wszechstronną, świetnym
doradcą swego księcia. Doskonale sprawdza się jako błazen (wysokie Sumy
Postaci, godne tak artysty jak i akrobaty wzmacniane odpowiednio
Błogosławieństwem i Dziedzictwem), zna niemal każdego a potrafi przegadać
niejednego dworzanina. Zna nieźle głównego wroga Imperium – elfie Cesarstwo. To
prawdziwy skarb dla władcy. Jego rodzina może go jednak zgubić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz