czwartek, 24 maja 2012

Renesansowe archetypy - Błazen część II


Przyjrzyjmy się nadwornemu błaznowi księcia Ethana. Gracz tworzący tę postać stwierdził, że jego Joachim musi być człowiekiem młodym, inteligentnym i dowcipnym, by spodobał się władcy Laine. Jako że chciał uczynić suwerena przyjacielem postaci, postanowił wykorzystać motyw łączący go jakoś z BNem. Zdecydował się na wyzucie z dziedzictwa jako wątek wspólny Joachima i Ethana. Błazen będzie dobrze urodzonym szlachcicem, którego wyrzekł się ojciec. Wśród nieaktywnych Dziedzictw znajdą się więc Szlachectwo i Koligacje. W aktywach Gracz uznał za stosowne wybrać coś, co uczyni jego postać dobrą w swym fachu: Elfią Budowę Ciała (dla gibkości i akrobacji) oraz Dar Języków (który świetnie wpasowuje się w koncepcję postaci tak komicznej jak i mądrej). W związku z rodzinnymi kłopotami Joachim będzie miał w odwodzie Zapiekłą zemstę. W końcu Gracz dochodzi do wniosku, że chłopak uciekł przed losem oficera, który szykował dla niego apodyktyczny ojciec-generał. Co za tym idzie ostatnim Dziedzictwem będzie Krew Lwa, nieaktywny rodzinny talent przywódczy.

Ród Joachima to Laion (Charyzma, Umiejętności Historia, Wyważenie i Heraldyka). Jako Szkolenie Gracz wybiera Uczonego. Zbuntowany młodzik uciekł do Kaplas, gdzie kilka lat spędził na Uniwersytecie Eleńskim. Oprócz bonusu do Inteligencji oraz Alchemii wybiera Języki i Wiedzę o Elfach. Joachim studiował zwyczaje wrogów Imperium, dzięki czemu przyda się swojemu księciu,

Teraz trzeba się skupić na Umiejętnościach, które pozwalają mu być porządnym błaznem. Po pierwsze przydadzą się świetne Zdolności artystyczne (poezja, śpiew i gra na flecie) oraz dobre  Wysportowanie (gibkość i szybkość). Po długich zastanowieniach Gracz zdecydował się na Pierwszorzędną świetną Etykietę (pozwalającą na utrzymanie gromadki Przyjaciół), pozostawiając drugorzędny dobry Wpływ (by móc tych znajomych szybko wprowadzać). Chcąc móc zachować możliwość wyciągania z kapelusza BNów po wyczerpaniu limitu z tej Umiejętności, dobrał jeszcze Joachimowi Teologię (Kultu Pięciu Bogów). W końcu Lajonita przeszedł staranną edukację i poznał kilku kleryków i kapłanów. Dla równowagi i dopełnienia obrazu zręcznego sztukmistrza przyda się jeszcze Złodziejstwo (zręczne palce).

Błazen ma być doradcą księcia i znać się na wielu różnych sprawach. Czas poszerzyć listę Umiejętności Wiedzy. Joachim ma się orientować w polityce międzynarodowej, zwłaszcza problematyce Cesarstwa, więc powinien posiadać Geografię i Religioznawstwo. Warto też podnieść na poziom przynajmniej średni Wiedzę o Elfach. By radzić sobie na dworze Joachim musi też umieć czasem skłamać, więc przyda mu się i Manipulacja.

W końcu, aby oddać pochodzenie postaci z rodziny oficerów,
Gracz dobiera jeszcze Przewodzenie i Strategię na poziomie średnim. Z domu rodzinnego Joachim wyniósł naturalne zdolności do dowodzenia i znajomość funkcjonowania wojska. Nigdy jednak nie pracował nad tym, by je rozwinąć.

Błazen pochłonął już równo punkt więcej, niż powinien. Starczy więc obniżyć Pozycję Społeczną o poziom. Gracz robi to, ale chce jeszcze wykupić Przyjaciela za 3 punkty – księcia Ethana. Decyduje się na wybranie jako Wady Koligacji – ojciec, generał de Valette, nie może przebaczyć synowi ucieczki, nie mówiąc już o zostaniu błaznem. Po wyborze aspektu Moc i Natury Figlarz (oczywiście), Gracz zastanawia się nad Cnotą Joachima. Widzi go jako cichego bohatera Laine, człowieka szlachetnego ducha, głęboko poruszonego krytyką ze strony rodziny. Waha się między Odwagą a Honorem. W końcu decyduje się połączyć koncepcję z przyjemnym bonusem. Pierwsza z tych wartości trafia do odpowiedniej rubryki, a drugą włącza w postać poprzez dobranie Błogosławieństwa Trentona. Sumy sześciu spośród siedmiu Umiejętności Szlacheckich Joachima będą w testach o jeden większe póki będzie podążał ścieżką Honoru. Dla punktowego zrównoważenia tej drogiej Zalety Gracz decyduje się na Wadę Majątek. W końcu ojciec bohatera z pewnością go wydziedziczył, a on sam utrzymuje się z łaski swego patrona i przyjaciela, księcia Ethana. Zmniejsza to Pozycję Społeczną błazna do stanu ludzi luźnych (co bardzo mu pasuje). Jego Reputacja jest na drugim poziomie (z racji świetnej Zdolności Artystycznej). Zna cztery języki: laion, obsprach, niższy i wyższy elfi (Dar Języków popłaca). 

Joachim „Szczygieł”, błazen księcia Ethana, syn generała Ernesta de Valette jest osobą niezwykle wszechstronną, świetnym doradcą swego księcia. Doskonale sprawdza się jako błazen (wysokie Sumy Postaci, godne tak artysty jak i akrobaty wzmacniane odpowiednio Błogosławieństwem i Dziedzictwem), zna niemal każdego a potrafi przegadać niejednego dworzanina. Zna nieźle głównego wroga Imperium – elfie Cesarstwo. To prawdziwy skarb dla władcy. Jego rodzina może go jednak zgubić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz