wtorek, 17 lipca 2012

Niezwykle avangardowe prelekcje

Dziś prezentujemy prelekcje. W sali Dziedzictwa Imperium zawsze będzie się coś działo. W przerwach między sesjami i LARPami będziecie mogli posłuchać graniu, prowadzeniu i świecie DI. Mało tego, będą to wystąpienia ciekawe i dobrze przygotowane.
Dziś już z informacjami o godzinach.

Ale na początek zapraszamy Was na konkurs wiedzy o naszym świecie!
Odbędzie się zaraz po Wiecu Imperialnym. Będą nagrody!

„Wszyscy książęta Laion” czyli konkurs wiedzy o Dziedzictwie Imperium (Piotr Mysłek, Jakub Zapała, Rafał Pośnik)
sobota godzina 15
Podróżujesz po Imperium już od jakiegoś czasu? Zdarzyło CI się odwiedzić nasze sesje i LARPy? Zaglądasz czasem na nasze strony w Internecie? Grasz, prowadzisz, czytujesz? Oto okazja do sprawdzenia wiedzy o świecie Dziedzictwa Imperium.
W ciągu dwóch lat od premiery zorganizowaliśmy osiem oficjalnych LARPów, rozprowadziliśmy dziesiątki podręczników i poprowadziliśmy setki sesji. Jeżeli udało się Wam załapać na coś z tej listy, koniecznie spróbujcie swych sił w konkursie. Na zwycięzców czekają nagrody!
Ilu jest lajonickich rządzących książąt? Kto włada Regalią? Gdzie leży Puszcza Laurgais? Jak nazywa się kucharz księcia Ethana? Jeśli potrafisz odpowiedzieć na te pytania, masz sporą szansę na zwycięstwo. Jeśli nie i tak masz szansę się dobrze bawić!

Spis prelekcji:

Wprowadzenie do Dziedzictwa Imperium (Jakub Zapała)
Czwartek godzina 18
Prelekcja zalecana dla uczestników LARPów i sesji w świecie Dziedzictwa Imperium
Renesans. Fantasy. Postapokalipsa.
Wchodzące w wiek Odrodzenia ziemie ludzi zostały rozerwane magicznym kataklizmem. Zamiast wieku wielkich odkryć zaczęły się czasy wojen o ocalałe krainy i surowce. Artyści, wynalazcy i humaniści wchodzą w świat niepokojów i zdrad. Czy spryt godny Machiavellego czy geniusz na miarę Leonarda starczą w starciu z elfimi legionami czy potęgą demonów?
Na prelekcji dowiecie się o nietypowym świecie oraz mechanice, która daje Graczom duży wpływ na rozgrywkę i koncentruje fabułę na historiach postaci.
Intrygi. Zdrady. Trudne wybory.

Co nowego w Imperium, czyli o storyline’ie Dziedzictwa Imperium słów kilka (Jakub Zapała)
piątek godzina 16
Prelekcja zalecana dla uczestników LARPów i sesji w świecie Dziedzictwa Imperium
Gracze uczestniczą w LARPach. Fani głosują. Oficjalne sesje pchają świat do przodu. Dziedzictwo Imperium zmienia się i coraz więcej w tym świecie zależy od aktywnych grających. Zapraszamy Was do udziału w tym wielkim projekcie. Wyjątkowym na polskim rynku RPG
Potężne Rody toczą wojny, powstają i rozpadają się sojusze. Niedoszłe rewolucje i udane zamachy stanu niszczą lub wynoszą kolejne postaci. Zawierane są małżeństwa a starożytne linie wygasają. Na tej prelekcji opowiemy Wam, co się zmieniło w świecie Dziedzictwa Imperium w ciągu dwóch lat od wydania podręcznika. Porozmawiamy też o tworzeniu i realizowaniu storyline’u oraz o tym, jak się to robi, gdy ma się większe pieniądze i zaplecze.

Potwory zjadają bohaterów. O problemach z potworami w RPG (Jakub Zapała)
piątek godzina 17
Opowiadają nam, ze bez potworów nie ma dobrej przygody. Mówią, że jeśli nie ma ożywieńców czy smoka w podziemiach, to kiepskie fantasy. Albo że bez zębatych obcych, SF się nie liczy. Światy gier fabularnych zapotworzone są setkami dziwacznych stworzeń. Przez to potwór spowszedniał. Bestia stała się li tylko celem dla nowej broni i czarów. Powinna uciekać przed BG, gdy tylko ich zobaczy. Nie na moich sesjach.
Rzadko wprowadzam potwory do przygody. Gdy to się dzieje a Gracze dążą do konfrontacji, zwykle postaci giną. Nie dlatego, że przepakowuje potworki. Powód jest zupełnie inny. Postaci boją się moich potworów. Gracze boją się moich potworów. Spanikowani ludzie popełniają błędy.
Na tej prelekcji porozmawiamy o potworach na sesji. Dlaczego z nich nie korzystać i kiedy łamać tę zasadę? Jak zrobić Graczom wodę z mózgu i wywołać panikę? Co zrobić, by wybierali ucieczkę zamiast wygrzewu? Dlaczego robić takie rzeczy również w konwencji heroic? Jakie problemy niesie bestia na sesji i jak zrobić z niej temat ciekawej opowieści?

Mechanika cudów (Rafał Pośnik)
sobota godzina 16
Panel dyskusyjny w formie konwersatorium, gdzie będziemy zastanawiać się czym jest stół oraz dlaczego dzieje się to co się dzieje. Otwarty zarówno dla graczy jak i MG. Dyskusja ma za zadanie pokazać jak jest postrzegana magia i jak mogłaby być postrzegana. Spróbujemy na kilku przykładach, zrozumieć działanie zjawisk wykraczających poza zrozumienie. Pokazać różne punkty widzenia i różne zastosowania dla Kampanii czynnika X jakim w wielu systemach RPG jest magia, mutacje i zjawiska paranormalne.

Mity, archetypy, historie (Pośnik Rafał)
sobota godzina 17
 Think-tank. Słuchajcie zawsze pasjonowały mnie historie, motywy które napędzają scenariusze. Pomysł jest bardzo prosty, zamykamy dziesięciu mistrzów gry w jednym pokoju. Zamykamy z nimi pięciu graczy. Umiemy gadać o tym godzinami. Ale ta dyskusja może nam coś przyniesie. Esencje co warto prowadzić , jakie historie są poczytne. Jak je adaptować  oraz jakich historii oczekują gracze. Poznać wasze sny i marzenia i przekuć je w historie. Opowieści warte opowiedzenia. Takie o których można powiedzieć , że są kanonem. Adaptowalne do wszystkich systemów. Poszukać odpowiedzi czym jest dobra historia. Zapraszamy, do dzielenia się uwagami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz