Od dzisiaj zaczynamy prezentację przykładowych postaci, które mogą się pojawić na sesjach w Dwory Końca Świata. Będziemy pisać tak o ich ogólnym koncepcji jak i mechanice, która za nimi stoi. Wspomnimy też dwa słowa o nowych Szkoleniach i ważniejszych elementach systemu, które są z nimi związane.
Na początku chciałem też podziękować wszystkim uczestnikom
spotkań RPG Instant, którzy pomogli w ukształtowaniu się tej koncepcji
postaci.
Koncept
Ioannes ma plan. Odrobinę szalony, ale niewątpliwie
błyskotliwy. Jeżeli mu się powiedzie, zmieni porządek społeczny panujący w
Regalii. Zacznijmy jednak od początku. Nasz bohater jest synem najsłynniejszego
twórcy strojów dla mistrzów magii. To trudna sztuka: wymaga mistrzowskiego
operowania egzotycznymi materiałami, niezwykłej biegłości, ogromnej
pomysłowości i elastyczności. Adepci są trudnymi klientami. Potrzebują ubioru
podkreślającego ich pozycję i władzę, skrojonego na miarę i odpornego na typ
magii, którą się posługują. Chcą móc włączać strój w swoje rytuały. Zyskiwać
dzięki niemu jeszcze większą potęgę, czy to przez skanalizowanie
nadprzyrodzonego czy po prostu wzbudzanie strachu w zwykłych ludziach. Na polu
tworzenia takich ubrań Ioannes jest absolutnym geniuszem. Uczynił z trudnego
rzemiosła prawdziwą sztukę. Teraz zaś chce użyć jej jako broni.
Żyjąc od dziecka w warsztacie codziennie odwiedzanym przez
adeptów, Ioannes nauczył się o nich więcej, niż wiedzą oni sami. Poznał ich
słabości i grzeszki. Był cichym chłopcem, skupionym i umiejącym słuchać. To czyni
go dziś potężnym i groźnym. Mówią, że wytworzone przez niego stroje są
niezwykłe, niemal jak zaczarowane przykuwają wzrok i hipnotyzują obserwatorów.
Magowie cenią je za kunszt, z jakim młody krawiec potrafi wpleść w tkaninę
unikalne materie wspierające magiczną moc. Samym Armaniosem jednakgardzą .
Pochodzi bowiem z linii, która wydała tylko jednego czarownika – równie potężnego
co ambitnego. Upadłego mistrza magii, którego imię Regalia wymazała z pamięci
zwykłych ludzi.
Ioannes odkrył nie tylko słabości jednostek, ale całej
społeczności magów. Dzięki swemu kunsztowi coraz lepiej radzi sobie z
manipulowaniem adeptami, odwracaniem ich uwagi czy wprowadzeniem między nich
niezgody. Prosty krawiec, potomek upadłego maga, ma narzędzia zdolne kontrolować
magów. Człowiek pozbawiony znaczącego nadprzyrodzonego talentu może władać
Regalią. Aby tego dokonać potrzebuje jednak zaufanych współpracowników a
najlepiej próby generalnej na zwykłych ludziach. Dla tej ostatniej rozważa opuszczenie
Kaplas na kilka miesięcy. Gdy wróci, będzie gotów rzucić Collegium na kolana.
Dziedzictwa
Ioannes pochodzi ze znanej i szanowanej rodziny, a to
oznacza przebudzone Koligacje. Dzięki nim może wprowadzać na sesji swoich
krewnych i pociotków oraz uzyskiwać różnego rodzaju pomoc z ich strony (2
punkty Zaufania za przychylnego członka rodziny). Jest też Dziedzicem Magów. Krew
jego przodka jest w nim silna. Armanios jest w stanie wdawać się w pojedynki
magiczne i zna tajniki zaklinania strojów by zwiększały magiczny potencjał właściciela.
Może też szukać wiedzy o pradziadku dzięki Zaufaniu. Negatywny aspekt
Dziedzictw wraz z Wadą Przodkowie kreuje postać czarnej owcy rodu – potężnego upadłego
adepta, o którym pamięć żyje przez pokolenia. Ioannes może liczyć tylko na
swoich bliskich, bo inni Regalici pozostaną względem niego nieufni.
Uśpione Dziedzictwa obrazują potencjał bohatera do stania
się szarą eminencją Rodu. Może zdobyć pieniądze, wsparcie nieludzi a nawet
poprowadzić swoja frakcję w wojnie ze stawiającymi opór tradycjonalistami.
Głęboko uśpiony w nim tkwi dar czytania w ludzkich myślach. Z pewnością może
się on okazać przydatny w jego drodze po władzę.
Umiejętności
To, co Ioannes umie, można podzielić na dwie grupy. Po
pierwsze jest mistrzem swojego fachu. Rzemiosło i Zdolność artystyczna
pozwalają mu najpierw tworzyć szaty a potem ozdabiać je tak, by stawały się
dziełami sztuki. Te zaś można wykorzystać w grze tak jako przynoszące Reputację
prezenty jak i nośniki wiedzy. Po drugie Armanios jest wszechstronnym mistrzem międzyludzkich
gierek i pomówień. Etykieta pozwala mu zjednywać sobie ludzi i rozpuszczać Plotki,
Wpływy zapewniają sieci kontaktów i informatorów, Manipulacja zaś zwodzić
przeciwników i atakować ich przy pomocy rozpuszczanych na ich temat pogłosek.
Nasz bohater jest tez bardzo elastyczny i dobrze zorientowany w społeczeństwie
magów: zna ich dzieje, symbole, stosowane przez nich języki i jest w stanie
szybko ocenić ich możliwości.
Specjalne zdolności
Najpotężniejszą bronią Ioannesa są Plotki. Może wprowadzać
na każdej sesji cztery wymyślone przez Gracza pogłoski, każdą za ledwie 1 punkt
Zaufania. Potrafi je zamykać w tworzonych przez siebie przedmiotach, haftować
na strojach czy wyrażać tańcem. Może skutecznie rozpuszczać je na temat swoich
wrogów. Jednocześnie posiada szeroką sieć Przyjaciół i Kontaktów – może
wprowadzać wielu BNów w trakcie sesji i utrwalać ich na karcie postaci dzięki Wpływom
i wysokiej Etykiecie. Jest w stanie również odwracać od siebie i swej frakcji uwagę,
wykorzystując zdolność mistrzowską związaną z jego sztuką i po prostu
hipnotyzując nią obserwatorów. Jest cichy, uprzejmy i niewidoczny, ale to on zza
kulis kontroluje sytuację. W Konflikcie Społecznym jest niemal niepokonany.
O Artystach
Jest to jedno z pięciu nowych Szkoleń w Dworach Końca Świata. To
opcja ogólnodostępna i bardzo elastyczna. Artystami są tak akrobaci jak i
malarze, tancerze i poeci. Nasza koncepcja czyni to Szkolenie doskonałym dla osób
lubiących grę czysto społeczną. Centralną dla niego Umiejętnością są Zdolności
Artystyczne. W naszym systemie są one drogą do szybkiego zdobywania Reputacji
(tak przez zdolności mistrzowskie jak i wręczanie prezentów), obniżają koszt
Plotek (w końcu przy artystach ludzie łatwiej się otwierają), oraz dają
możliwość zdobycia stabilnego źródła dochodów w postaci Patrona. Typowy Artysta
to osoba charyzmatyczna, ceniona za biegłość w swojej dziedzinie i dobrze
obeznana ze sprawami dworu, a przynajmniej polityką swojego Rodu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz