Od kilku miesięcy dawaliśmy Wam
znać, że coś się dzieje z Dziedzictwem Imperium. No bo jak toyć
może: system bez dostępnego podręcznika podstawowego? Ostatnie pół roku trwały
ustalenia i prace przygotowawcze. Dziś możemy Wam oznajmić to, o czym będziemy
mówić dużo na Polconie:
Nadchodzą Dwory Końca Świata!
We współpracy z Wydawnictwem Menhir (autorami Poza Czasem oraz Armii
Apokalipsy) przygotowujemy dla Was nowy podręcznik. Ma być on pod
każdym względem lepszy od tego sprzed trzech lat: lepiej napisany, zredagowany
i zilustrowany. Jednocześnie ma Wam dać odświeżone, ale dobrze znane Imperium.
Pokażemy je tylko z trochę innej perspektywy.
Teraz krótko wytłumaczymy co i
jak, żeby nie pozostawić Was w wielkim niedomówieniu. Na kilka podstawowych
pytań odpowiemy od razu. Jeżeli macie ich więcej, piszcie w komentarzach. Przez
najbliższe tygodnie oraz w ramach konwentu będziemy starali się zaspokoić Waszą
ciekawość.
Czym ma być Dziedzictwo Imperium:
Dwory Końca Świata?
To podręcznik podstawowy do gry
osadzonej na Stworzeniu, bardziej jednak wyspecjalizowanej niż klasyczne Dziedzictwo
Imperium. Będzie ona skupiała się na szlachcie, władzy i dworach. Spore
znaczenie będzie grała polityka. Skupienie się na jednym z aspektów
W naszym ujęciu Dwory
Końca Świata mają być początkiem linii wydawniczej. Kupując ten
podręcznik dacie nam szansę na wydanie wielu dodatków oraz trzech podręczników
podstawowych odsłaniających kolejne, jak dotąd mocno wymieszane, aspekty
naszego świata. Wybierając się na dwory Imperium, pozwolicie nam na pokazanie
Wam dużo szerszego i barwnego Stworzenia (a z czasem nawet zagranie Elfem ;) ).
W jaki sposób będzie się to różniło od klasycznego Dziedzictwa Imperium?
Powiedzmy sobie szczerze: część z
Was zadaje sobie pytanie „Skoro mam klasyczne Dziedzictwo Imperium, to
po co mi Dwory?”. Jest to uczciwe postawienie sprawy. Od razu mówimy:
warto będzie sięgnąć po naszą nową książkę. Wprowadzamy kilka zmian, które
bardzo zmieniają dynamikę gry.
Po pierwsze Dwory Końca Świata to gra
drużynowa. Korzystanie z rozwiązań, które proponowaliśmy Wam w kilku cyklach
(min. Graj bardziej społecznie), sprawia, że grupa i wzajemne zaufanie postaci
stają się ważnymi czynnikami przy stole. Jako zespół macie większą kontrolę nad
rzeczywistością i możecie radzić sobie z bez porównania większymi wyzwaniami
niż samotne Sieroty gdzieś na bezdrożach Imperium.
Po drugie Dwory Końca Świata
wprowadzają do rozgrywki Księstwo Wzgórz z jego rycerskimi zwyczajami oraz właściwymi mu Dziedzictwami. Na Waszych
sesjach pojawią się noszący znak Gryfa rycerze i ziemscy posiadacze z tego
Rodu, obciążeni jedną z wielu klątw, które w ciągu wieków spadły na ten lud.
Wniosą oni ze sobą nieco cięższy niż Górale klimat, ale dodadzą niezliczone
nowe możliwości fabularne.
Po trzecie przebudowaliśmy listę
Szkoleń, Dziedzictw i Umiejętności, aby lepiej oddawały szlachecki i dworski
klimat rozgrywki. W połączeniu z nowymi zasadami Zaufania, Ambicji i Plotki
dają one w czasie sesji ogromną kontrolę narracyjną Graczom. Od czasów
klasycznego Dziedzictwa Imperium zrobiliśmy na tym polu ogromny krok naprzód.
Co istotne: to działa.
Dostajecie do rąk ten sam świat,
znajome rubryki na (przebudowanej i ładniejszej) karcie postaci, ale zupełnie
inne uczucie w trakcie gry. Modyfikacje w zasadach są proste do opanowania i
intuicyjne, ale zmieniają to, co się dzieje przy stole. Jeżeli nużyła Was już
trochę formuła rozgrywki klasycznego Dziedzictwa Imperium, to są zmiany,
na które czekaliście.
Kiedy można się spodziewać gry?
Dwory Końca Świata mają
ukazać się według planu na początku 2014 roku.
Przygotowujemy właśnie nowy
podręcznik do otwartych testów, które rozpoczną się na jesieni tego roku. Zanim
do tego dojdzie, będziecie mogli zagrać na nowych zasadach na konwentach.
Pierwsza okazja już w tym tygodniu, na Polconie!
Co dalej?
Najdalej co pół roku chcemy
wydawać duży dodatek do świata Dziedzictwa Imperium. Maja to być
rozmaite rozszerzenia, poświęcone rozmaitym obszarom świata – sprawom wiary,
obcym krajom czy możnym Rodom. Chcemy przygotowywać dla Was też kampanie i
wydać podręcznik poświęcony w całości LARPom. Część dodatków będziemy
przygotowywać jako produkcje darmowe, kontynuując naszą politykę wspierania
naszych fanów.
Chcielibyśmy w przeciągu
najbliższych lat wydać trzy podręczniki podstawowe, pozwalające Wam eksplorować
różne obszary świata Dziedzictwa Imperium. Więcej na ten
temat dowiecie się w czwartek. Dodatki projektujemy tak, żeby dało się je
wykorzystać z każdym spośród systemów.
Będziemy ciągle rozwijać naszą
obecność na konwentach, RPGowych wydarzeniach oraz w Internecie i oferować
coraz lepsze prelekcje, sesje i LARPy. Jesteśmy też otwarci na współpracę z
Wami. Jeżeli ktoś z Was ma pomysł na planszówkę, karciankę czy inną grę w
świecie Dziedzictwa Imperium, niech się śmiało odzywa. Zapraszamy tez
do współpracy ilustratorów i fanów, którzy chcieliby testować nowe materiały. Będziemy
robili wszystko, byście mieli masę frajdy z rozwoju naszego wspólnego świata.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz