wtorek, 27 sierpnia 2013

Odkrywamy karty

[Najpierw ogłoszenie organizacyjnej natury: umieściliśmy nową wersję programu Polconowego. Jest bardziej czytelna, zgodnie z sugestiami przeglądających. Możecie ją ściągnąć stąd.]




Od kilku miesięcy dawaliśmy Wam znać, że coś się dzieje z Dziedzictwem Imperium. No bo jak toyć może: system bez dostępnego podręcznika podstawowego? Ostatnie pół roku trwały ustalenia i prace przygotowawcze. Dziś możemy Wam oznajmić to, o czym będziemy mówić dużo na Polconie:
 
Nadchodzą Dwory Końca Świata!

We współpracy z Wydawnictwem Menhir (autorami Poza Czasem oraz Armii Apokalipsy) przygotowujemy dla Was nowy podręcznik. Ma być on pod każdym względem lepszy od tego sprzed trzech lat: lepiej napisany, zredagowany i zilustrowany. Jednocześnie ma Wam dać odświeżone, ale dobrze znane Imperium. Pokażemy je tylko z trochę innej perspektywy.
Teraz krótko wytłumaczymy co i jak, żeby nie pozostawić Was w wielkim niedomówieniu. Na kilka podstawowych pytań odpowiemy od razu. Jeżeli macie ich więcej, piszcie w komentarzach. Przez najbliższe tygodnie oraz w ramach konwentu będziemy starali się zaspokoić Waszą ciekawość.

Czym ma być Dziedzictwo Imperium: Dwory Końca Świata?
To podręcznik podstawowy do gry osadzonej na Stworzeniu, bardziej jednak wyspecjalizowanej niż klasyczne Dziedzictwo Imperium. Będzie ona skupiała się na szlachcie, władzy i dworach. Spore znaczenie będzie grała polityka. Skupienie się na jednym z aspektów
W naszym ujęciu Dwory Końca Świata mają być początkiem linii wydawniczej. Kupując ten podręcznik dacie nam szansę na wydanie wielu dodatków oraz trzech podręczników podstawowych odsłaniających kolejne, jak dotąd mocno wymieszane, aspekty naszego świata. Wybierając się na dwory Imperium, pozwolicie nam na pokazanie Wam dużo szerszego i barwnego Stworzenia (a z czasem nawet zagranie Elfem ;) ).

W jaki sposób będzie się to różniło od klasycznego Dziedzictwa Imperium?
Powiedzmy sobie szczerze: część z Was zadaje sobie pytanie „Skoro mam klasyczne Dziedzictwo Imperium, to po co mi Dwory?”. Jest to uczciwe postawienie sprawy. Od razu mówimy: warto będzie sięgnąć po naszą nową książkę. Wprowadzamy kilka zmian, które bardzo zmieniają dynamikę gry.
Po pierwsze Dwory Końca Świata to gra drużynowa. Korzystanie z rozwiązań, które proponowaliśmy Wam w kilku cyklach (min. Graj bardziej społecznie), sprawia, że grupa i wzajemne zaufanie postaci stają się ważnymi czynnikami przy stole. Jako zespół macie większą kontrolę nad rzeczywistością i możecie radzić sobie z bez porównania większymi wyzwaniami niż samotne Sieroty gdzieś na bezdrożach Imperium.
Po drugie Dwory Końca Świata wprowadzają do rozgrywki Księstwo Wzgórz z jego rycerskimi zwyczajami  oraz właściwymi mu Dziedzictwami. Na Waszych sesjach pojawią się noszący znak Gryfa rycerze i ziemscy posiadacze z tego Rodu, obciążeni jedną z wielu klątw, które w ciągu wieków spadły na ten lud. Wniosą oni ze sobą nieco cięższy niż Górale klimat, ale dodadzą niezliczone nowe możliwości fabularne.
Po trzecie przebudowaliśmy listę Szkoleń, Dziedzictw i Umiejętności, aby lepiej oddawały szlachecki i dworski klimat rozgrywki. W połączeniu z nowymi zasadami Zaufania, Ambicji i Plotki dają one w czasie sesji ogromną kontrolę narracyjną Graczom. Od czasów klasycznego Dziedzictwa Imperium zrobiliśmy na tym polu ogromny krok naprzód. Co istotne: to działa.
Dostajecie do rąk ten sam świat, znajome rubryki na (przebudowanej i ładniejszej) karcie postaci, ale zupełnie inne uczucie w trakcie gry. Modyfikacje w zasadach są proste do opanowania i intuicyjne, ale zmieniają to, co się dzieje przy stole. Jeżeli nużyła Was już trochę formuła rozgrywki klasycznego Dziedzictwa Imperium, to są zmiany, na które czekaliście.

Kiedy można się spodziewać gry?
Dwory Końca Świata mają ukazać się według planu na początku 2014 roku.
Przygotowujemy właśnie nowy podręcznik do otwartych testów, które rozpoczną się na jesieni tego roku. Zanim do tego dojdzie, będziecie mogli zagrać na nowych zasadach na konwentach. Pierwsza okazja już w tym tygodniu, na Polconie!

Co dalej?
Jeżeli podręcznik Wam się spodoba, planujemy wspierać system na trzy sposoby.
Najdalej co pół roku chcemy wydawać duży dodatek do świata Dziedzictwa Imperium. Maja to być rozmaite rozszerzenia, poświęcone rozmaitym obszarom świata – sprawom wiary, obcym krajom czy możnym Rodom. Chcemy przygotowywać dla Was też kampanie i wydać podręcznik poświęcony w całości LARPom. Część dodatków będziemy przygotowywać jako produkcje darmowe, kontynuując naszą politykę wspierania naszych fanów.
Chcielibyśmy w przeciągu najbliższych lat wydać trzy podręczniki podstawowe, pozwalające Wam eksplorować różne obszary świata Dziedzictwa Imperium. Więcej na ten temat dowiecie się w czwartek. Dodatki projektujemy tak, żeby dało się je wykorzystać z każdym spośród systemów.
Będziemy ciągle rozwijać naszą obecność na konwentach, RPGowych wydarzeniach oraz w Internecie i oferować coraz lepsze prelekcje, sesje i LARPy. Jesteśmy też otwarci na współpracę z Wami. Jeżeli ktoś z Was ma pomysł na planszówkę, karciankę czy inną grę w świecie Dziedzictwa Imperium, niech się śmiało odzywa. Zapraszamy tez do współpracy ilustratorów i fanów, którzy chcieliby testować nowe materiały. Będziemy robili wszystko, byście mieli masę frajdy z rozwoju naszego wspólnego świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz