Dziś prezentujemy prelekcje. W sali Dziedzictwa Imperium zawsze będzie się coś działo. W przerwach między sesjami i LARPami będziecie mogli posłuchać graniu, prowadzeniu i świecie DI. Mało tego, będą to wystąpienia ciekawe i dobrze przygotowane.
Dziś już z informacjami o godzinach.
Ale na początek zapraszamy Was na konkurs wiedzy o naszym świecie!
Odbędzie się zaraz po Wiecu Imperialnym. Będą nagrody!
Odbędzie się zaraz po Wiecu Imperialnym. Będą nagrody!
„Wszyscy
książęta Laion” czyli konkurs wiedzy o Dziedzictwie Imperium (Piotr Mysłek, Jakub Zapała, Rafał Pośnik)
sobota godzina 15
Podróżujesz po Imperium już od
jakiegoś czasu? Zdarzyło CI się odwiedzić nasze sesje i LARPy? Zaglądasz czasem
na nasze strony w Internecie? Grasz, prowadzisz, czytujesz? Oto okazja do
sprawdzenia wiedzy o świecie Dziedzictwa Imperium.
W ciągu dwóch lat od premiery
zorganizowaliśmy osiem oficjalnych LARPów, rozprowadziliśmy dziesiątki
podręczników i poprowadziliśmy setki sesji. Jeżeli udało się Wam załapać na coś
z tej listy, koniecznie spróbujcie swych sił w konkursie. Na zwycięzców czekają nagrody!
Ilu jest lajonickich
rządzących książąt? Kto włada Regalią? Gdzie leży Puszcza Laurgais? Jak nazywa
się kucharz księcia Ethana? Jeśli potrafisz odpowiedzieć na te pytania, masz
sporą szansę na zwycięstwo. Jeśli nie i tak masz szansę się dobrze bawić!
Spis prelekcji:
Wprowadzenie
do Dziedzictwa Imperium (Jakub Zapała)
Czwartek godzina 18
Prelekcja
zalecana dla uczestników LARPów i sesji w świecie Dziedzictwa Imperium
Renesans.
Fantasy. Postapokalipsa.
Wchodzące
w wiek Odrodzenia ziemie ludzi zostały rozerwane magicznym kataklizmem. Zamiast
wieku wielkich odkryć zaczęły się czasy wojen o ocalałe krainy i surowce.
Artyści, wynalazcy i humaniści wchodzą w świat niepokojów i zdrad. Czy spryt
godny Machiavellego czy geniusz na miarę Leonarda starczą w starciu z elfimi
legionami czy potęgą demonów?
Na
prelekcji dowiecie się o nietypowym świecie oraz mechanice, która daje Graczom
duży wpływ na rozgrywkę i koncentruje fabułę na historiach postaci.
Intrygi.
Zdrady. Trudne wybory.
Co
nowego w Imperium, czyli o storyline’ie Dziedzictwa Imperium słów kilka (Jakub Zapała)
piątek godzina 16
Prelekcja
zalecana dla uczestników LARPów i sesji w świecie Dziedzictwa Imperium
Gracze uczestniczą w LARPach.
Fani głosują. Oficjalne sesje pchają świat do przodu. Dziedzictwo Imperium
zmienia się i coraz więcej w tym świecie zależy od aktywnych grających.
Zapraszamy Was do udziału w tym wielkim projekcie. Wyjątkowym na polskim rynku
RPG
Potężne Rody toczą wojny,
powstają i rozpadają się sojusze. Niedoszłe rewolucje i udane zamachy stanu
niszczą lub wynoszą kolejne postaci. Zawierane są małżeństwa a starożytne linie
wygasają. Na tej prelekcji opowiemy Wam, co się zmieniło w świecie Dziedzictwa
Imperium w ciągu dwóch lat od wydania podręcznika. Porozmawiamy też o tworzeniu
i realizowaniu storyline’u oraz o tym, jak się to robi, gdy ma się większe
pieniądze i zaplecze.
Potwory
zjadają bohaterów. O problemach z potworami w RPG (Jakub Zapała)
piątek godzina 17
Opowiadają nam, ze bez potworów
nie ma dobrej przygody. Mówią, że jeśli nie ma ożywieńców czy smoka w
podziemiach, to kiepskie fantasy. Albo że bez zębatych obcych, SF się nie
liczy. Światy gier fabularnych zapotworzone są setkami dziwacznych stworzeń.
Przez to potwór spowszedniał. Bestia stała się li tylko celem dla nowej broni i
czarów. Powinna uciekać przed BG, gdy tylko ich zobaczy. Nie na moich sesjach.
Rzadko wprowadzam potwory do
przygody. Gdy to się dzieje a Gracze dążą do konfrontacji, zwykle postaci giną.
Nie dlatego, że przepakowuje potworki. Powód jest zupełnie inny. Postaci boją
się moich potworów. Gracze boją się moich potworów. Spanikowani ludzie
popełniają błędy.
Na tej prelekcji porozmawiamy o
potworach na sesji. Dlaczego z nich nie korzystać i kiedy łamać tę zasadę? Jak
zrobić Graczom wodę z mózgu i wywołać panikę? Co zrobić, by wybierali ucieczkę
zamiast wygrzewu? Dlaczego robić takie rzeczy również w konwencji heroic? Jakie
problemy niesie bestia na sesji i jak zrobić z niej temat ciekawej opowieści?
Mechanika cudów (Rafał Pośnik)
sobota godzina 16
Panel dyskusyjny w formie
konwersatorium, gdzie będziemy zastanawiać się czym jest stół oraz dlaczego
dzieje się to co się dzieje. Otwarty zarówno dla graczy jak i MG. Dyskusja ma
za zadanie pokazać jak jest postrzegana magia i jak mogłaby być postrzegana.
Spróbujemy na kilku przykładach, zrozumieć działanie zjawisk wykraczających
poza zrozumienie. Pokazać różne punkty widzenia i różne zastosowania dla
Kampanii czynnika X jakim w wielu systemach RPG jest magia, mutacje i zjawiska
paranormalne.
Mity, archetypy, historie (Pośnik Rafał)
sobota godzina 17
Think-tank. Słuchajcie zawsze
pasjonowały mnie historie, motywy które napędzają scenariusze. Pomysł jest
bardzo prosty, zamykamy dziesięciu mistrzów gry w jednym pokoju. Zamykamy z
nimi pięciu graczy. Umiemy gadać o tym godzinami. Ale ta dyskusja może nam coś
przyniesie. Esencje co warto prowadzić , jakie historie są poczytne. Jak je
adaptować oraz jakich historii oczekują gracze. Poznać wasze sny i
marzenia i przekuć je w historie. Opowieści warte opowiedzenia. Takie o których
można powiedzieć , że są kanonem. Adaptowalne do wszystkich systemów. Poszukać
odpowiedzi czym jest dobra historia. Zapraszamy, do dzielenia się uwagami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz