środa, 28 marca 2012

Mechanika Gospody II - podstawowe zagadnienia

Rozpisaliśmy sobie starannie na własne potrzeby mechanikę i stwierdziliśmy, że wyszedł nam za długi i zbyt skomplikowany tekst. Oczywiście podamy Wam z czasem wszystkie informacje. Wyciąg zamieszczony tutaj to wszystko, co będzie niezbędne do gry. Reszta to szczegóły.

Akcje
Każda postać rozpoczyna grę z czterema kartami Akcji (czarownicy z sześcioma). To specjalne zdolności, będące podstawą mechaniki.  Tekst karty ma pierwszeństwo przed innymi regułami. Akcje są jednorazowe.

Większość Akcji można będzie wzmocnić, albo wręczając celowi 10 sztuk miedzi (Społeczne) albo używając specjalnej karty Klucza (Magiczne).

Kartę Akcji można odnowić (by móc wykorzystać ją ponownie), dokonując w gospodzie zakupu za przynajmniej 10 miedziaków.

Walka i zdrowie
Starcia toczą się na broń LARPową („bezpieczną”). Obszar trafienia liczy się od kolan i łokci w górę, z wyłączeniem głowy i krocza (celujemy w korpus).

W walce każda ze stron konfliktu (nie uczestników, a stron), może raz zastosować jedną Akcję Bojową lub Specjalną.

Po utracie dwóch Ran postać nie może brać udziału w walce ani biegać. Po utracie trzech jest umierająca – dobita lub bez natychmiastowej pomocy medycznej umiera i wypada z LARPa. Gracz może uzyskać nową w gospodzie.

Ranne postaci mogą odzyskiwać zdrowie za pomocą Akcji lub po dokonaniu w gospodzie zakupu za przynajmniej 20 miedziaków – odpoczynku przy dobrym posiłku.

Magia
Mistyczne zdolności będą w całości opierały się o mechanikę Akcji. Jednak oprócz zwykłych zagrywek pojawią się też karty Kluczy. Pozwolą one wzmacniać efekty czarów oraz łączyć poszczególne efekty w potężniejsze moce. Czarownicy będą mieli dostęp do nieco większej liczby kart, ale by osiągnąć to, o co im chodzi, będą musieli poświęcić kilka z nich jednocześnie.

Waluta
Mechanikę zasilać będzie również waluta konwentowa. Poza odnawianiem Akcji i odzyskiwaniem zdrowia, monety będą kluczowe dla większości zdolności postaci. Jedne będą wykorzystywać miedziaki dla wzmacniania swoich zagrywek, inne będą maksymalizować przychody, by szybciej odnawiać zagrywki i zdrowie. Pieniądz cały czas będzie w ruchu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz