wtorek, 25 października 2011

Falkon: pierwsze wieści


Falkon w tym roku odbywa się w dniach 10-13 listopada. Jak zawsze: w Lublinie.

Dziś dotarła do nas informacja o przyjętych prelekcjach. W programie konwentu znalazły się:

Wprowadzenie do Dziedzictwa Imperium - Jakub Zapała piątek 20:00
Na co nam bogowie i demony? O sensie mistyki w RPG - Jakub Zapała niedziela 12:00
Mechanika cudów - Rafał Pośnik niedziela 14:00

A to ich krótkie opisy:
Prelekcje:
Prowadzący: Jakub Zapała
Tytuł: „Wprowadzenie do Dziedzictwa Imperium”
Czas: 1 h
Prelekcja polecana osobom wybierającym się na LARP i sesję Dziedzictwa Imperium
Gdy renesansowe intrygi i wojna między potężnymi rodami doprowadziła do Końca Świata, ludzkość stanęła na skraju zagłady. Czy ci, którzy ocaleli z katastrofy zdołają zebrać strzaskane skorupy dziedzictwa Imperium i przetrwać w mrocznym fantastycznym świecie? Świat zdrady i kłamstwa. Okrutnej międzyrasowej wojny i niechcianego bohaterstwa. Renesansowych dworów i niegodnych władców. Magii, która zniszczyła ziemie ludzi. Rodów, które zawiodły swego Imperatora. Stworzenia, które przeżyło Koniec Świata. Trudnych wyborów i angażujących dylematów.
Ta prelekcja będzie po trochu o wszystkim: świecie, systemie i graniu. Opowiemy o tym, czym się to je, jakie tematy przewijają się na sesjach i jak skonstruowana jest rozgrywka. W końcu trochę miejsca poświęcimy też prezentacji dostępnych już w sieci suplementów i dodatków.

Prowadzący: Jakub Zapała
Tytuł: „Na co nam bogowie i demony? – o sensie mistyki w RPG”
Czas: 1 h
Jak rozegrać objawienie na sesji? Czy w fantasy można na poważnie zagrać ateistą? W jaki sposób wykorzystać niedomówienia settingu by wciągnąć Graczy w odkrywanie sekretów wiary? To kwestie, o których będziemy tu mówić.
Wielu Graczy nie przejmuje się nawet wypełnieniem rubryki „Religia” na swoje karcie postaci. Po co to robić, skoro gra polega na mordowaniu potworów, prowadzeniu śledztw czy dworskich intrygach? – rozumują. Bardzo często tak jest. Powód jest prosty: wielu prowadzących czuje się niepewnie, gdy wchodzą na grząski grunt wiary. Przez to nawet światy fantasy tkwią gdzieś pomiędzy ateizmem a bezpośrednią boską interwencją ratującą sypiącą się fabułę. Na tej prelekcji zajmiemy się problemem wiary, religii i boskiej obecności tak z punktu widzenia Mistrza Gry jak i Graczy. Pokażę kilka sposobów na poradzenie sobie z zasygnalizowanymi wyżej problemami.

Prowadzący: Rafał Pośnik

Tytuł: "Mechanika cudów"
Czas:  1 h
 
Panel dyskusyjny w formie konwersatorium, gdzie będziemy zastanawiać się czym jest stół oraz dlaczego dzieje się to co się dzieje. Otwarty zarówno dla graczy jak i MG. Dyskusja ma za zadanie pokazać jak jest postrzegana magia i jak mogłaby być postrzegana. Spróbujemy na kilku przykładach, zrozumieć działanie zjawisk wykraczających poza zrozumienie. Pokazać różne punkty widzenia i różne zastosowania dla Kampanii czynnika X jakim w wielu systemach RPG jest magia, mutacje i zjawiska paranormalne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz