Państwa:
Imperium
Władca: Imperator Albert Lleni. Rody mają własnych przywódców łasych na diadem.
Państwo ludzi, zniszczone w katastrofie sprzed 15 lat. Walczy o przetrwanie, ścierając się z groźnymi sąsiadami. Kulturą i wartościami przypomina mocno europejski renesans. Kraina moralność Boccaccia i przebiegłości Machiavellego. Jego opiekunami jest Pięciu Bogów.
Cesarstwo
Władca: Cesarz Mirinovan
Władztwo Elfów, które w trwającej od 200 lat świętej wojnie w imię Jedynego niewoli kolejne rasy. Jest wielkie i potężne, choć niekoniecznie stabilne. Teraz wyciąga ręce po Imperium, próbując jednocześnie siłą nawrócić jego mieszkańców, jednocześnie patrząc łapczywym wzrokiem na Doriant.
Doriant
Władcy: Królowe Velaniel (arcykapłanka Ethylii, centrum) i Eminiale (córka Neilitha, Mroczna Elfka, południowy zachód); Lord-Smok Atrax Deailon na północy;
Podzielona kraina. Niegdyś elfie królestwo, teraz ziemia zamieszkana też przez ludzi, firyaloke i krasnoludy. Dawniej jedno państwo, dziś szereg wolnych miast, konfederacji i lokalnych hegemonii. Na północy włada Lord-Smok, centrum należy do resztek dawnej monarchii, południe zaś to wyznawcy Jedynego, jednak z punktu widzenia Cesarstwa heretycy. Blisko stąd do Imperium, droga jednak nie jest bezpieczna.
Orda
Władca: chan Timur Kulawy
Na stepach między Doriantem a Cesarstwem rządzą goblińcy koczownicy. Stanowią bufor między tymi krainami. Cesarz szczuje ich ostatnio na Imperium. Choć Gobliny wyznają wielu duchom i bóstwom, często znajdzie się tu oddających cześć bogom Mroku. Orda chętnie grabi, często zdobywa lenna, ale rzadko podbija i zagospodarowuje terytorium. Timur lubi być w ruchu.
Rody:
Biora
Opiekun: Salom
Niedźwiedzie
Biora szanują siłę, spryt i umiejętności. Są praktyczni. Wielcy, silni, stworzeni do wojny. Nie boją się konfrontacji, nie gną przed nikim karku. Nie boją się rozwoju technologii, choć Mroku nienawidzą. Wybierają co roku swych władców spośród starożytnych linii arystokratów. Wierzą w republikańskie cnoty.
Weź renesansowych Szwajcarów, zmieszaj ich z Cesarstwem Niemieckim i Skandynawami, a będziesz wiedzieć o co chodzi. Biora. Niedźwiedzie.
Górskie Klany
Opiekunowie: Chmer, Śmierć i Moc Wzgórz
Górale
Klany żyją na Wzgórzach i w nie tylko wierzą. Dla innych Rodów to barbarzyńcy. Sami uważają, że przekazują tradycje starsze niż Imperium. Należy im się więc szacunek. Są porywczy, nieokrzesani i pewni siebie. Jednoczyli się tylko, jeśli coś groziło Wzgórzom lub ich stylowi życia. Równie chętnie walczą z innymi Rodami, co z sobą nawzajem. Tylko Elfów szczerze nienawidzą.
Celtyccy wojownicy w kiltach z claymorami. U ich boku druidzi i bardowie. Za nimi zaś tajemnicza moc Wzgórz, do których wracają po śmierci dusze Górali. Górskie Klany. Lud Wzgórz.
Laion
Opiekun: Trenton
Lwy
W Laion rządzi arystokracja. Polityka i dwór są wszystkim. Pozycja i urodzenie mówią ci, przed kim masz drżeć, a kim pomiatać. Spokrewnione ze sobą książęce rodziny od setek lat prowadzą podchody starając się podminować pozycję krewnych. Intrygi. Podstępy. Pozory. Pojedynki. W Laion wszystko jest Grą. Jej zasady są proste, a przegrana oznacza śmierć.
Weź Francję z czasów Nocy świętego Bartłomieja (czyli Katarzyny Medycejskiej i Walezjuszy), dodaj trochę podzielonej Hiszpanii tuż po rekonkwiście i dopraw klimatem oryginalnych „Trzech Muszkieterów”. Oto Lwy.
Realm
Opiekunowie: Chmer i Jedyny
Półelfy
Porywczy, szaleni, zakochani w wolności i koniach. Ludzie z domieszką elfiej krwi, długowieczni i wierzący w Jedynego, choć inaczej niż Cesarstwo. Przez stulecia poddani Biora, pozbawieni niezależności. Buntownicy i zabójcy. Dziś podzieleni na tych, którzy chcą żyć w Imperium, Zdrajców, którzy przyłączyli się do Cesarstwa i Karawaniarzy, którzy uciekli na stepy. Ród starożytny, ale niepewny przyszłości.
Weź polskich sarmatów i kozaków z Dzikich Pól, zmieszaj ich z goryczą dziewiętnastowiecznych powstań i dodaj sporo klasycznego rozdarcia półelfów z literatury fantasy. Dopraw cygańską nutą. Tak otrzymasz Realmitów.
Regalia
Opiekunowie: Elen i Czarnoksiężnik
Magowie
Ród rządzony przez potężnych adeptów mistycznych mocy. Dawniej potężny. Dziś rozproszony. Radę arcymagów zastąpił senat uczelni magicznej, Collegium Magicum. Silna władza miasta-państwa ustąpiła autonomii kolonii. Ród chwieje się w posadach.
Regalia to eksperymenty na ludziach i wysoka kultura. Zamordyzm panujących nad umysłami magów i głęboka wiara w moc wybitnej jednostki. To klasyczni magowie fantasy, rządzący się sami i kupczący swoją wiedzą. Ich zmierzch jest dalekim odbiciem upadku naszego Bizancjum, a oni sami wspominają tradycję sięgającą tysiące lat wstecz.
Kaplas
Opiekun: Elen
Familie
Od czasów Elena Kaplas jest stolicą Imperium. Choć na wieki straciło znaczenie, dziś znów decyduje o losach ludzkości. Jego starożytna arystokracja kultywuje ciągnące się przez stulecia wendetty. Każda butelka wina jest zatruta, a spacer nocą po mieście uznawany jest za próbę samobójczą. To stolica ludzkości. Pełna występku, zdeprawowana, okrutna i… pełna życia.
Włoskie miasta państwa, z papieskim Rzymem Borgiów na czele, zbierz w jednych murach i oddaj im prawo wyboru Imperatora. Dopraw szczyptą klimatu „Ojca Chrzestnego”. Potem już tylko patrz na płynącą ulicami krew. Machiavelli mógłby się od nich uczyć.
Ważne Postaci:
Ethan Laine
Trzy Ważne Rzeczy:
To prawowity Imperator.
Ethan boi się działać.
Ethan kocha Sophię.
Młody książę z Rodu Laine. Syn jednego z poprzednich Imperatorów i ostatni potomek odsuniętej od władzy dynastii. Człowiek pasji i miłości. Kocha Imperium i nie chce ściągać na nie wojny domowej. Chce jego wielkości i myśli o dawnej chwale. Kocha historię i legendy o dawnych Imperatorach. Wyciąga z nich wnioski tyczące się obecnej sytuacji i przyszłości. Kocha przyjaciółkę z dzieciństwa, Sophię O’Connel, i nie chce jej stracić. Nie wie, że została mu już dawno odebrana przez intrygę wroga jej ojca.
Gustaw Biora
Trzy Ważne Rzeczy:
Gustaw jest od 15 lat dyktatorem Biora. Jest stary.
Potrzebuje zdobyć diadem Imperatora.
To wybitny wojskowy, wytrawny polityk i człowiek wielkiej siły woli.
Gustaw Biora, baron Are, Głównodowodzący Ligi Północnej. Mąż Opatrznościowy. Tyran. Genialny wódz. Dyktator. Człowiek wiernie kochający żonę, którą utracił za Ścianą, w Końcu Świata. Zdrajca swej rodziny, który złamał rozkazy brata dla własnej ambicji. Różnie się o nim mówi, różnie go ocenia. Jedno jest pewne. Gustaw jest wybitny. To największy władca Biora od setek lat. Do realizacji swych planów potrzebuje diademu Imperatora, tym razem by zniszczyć Granicę, Góry Zmierzchu. Tylko bogowie mogliby go powstrzymać.
Sophia O’Connel
Trzy Ważne Rzeczy
Sophia została wychowana przez Laion, pod jednym dachem z Ethanem.
Dla niej dobro Klanów i Imperium jest wszystkim.
Za swój lud jest gotowa oddać życie.
Lady O’Connel to kobieta pełna pasji i energii. Odebrała bratu swego ojca władzę nad Klanem, zebrała wokół siebie większość Górali i teraz szykuje sojusz zdolny odepchnąć Cesarstwo od granic Imperium. Ma przed oczami wielkie cele. Boi się, że zawiedzie. Swoje uczucia spycha jak najgłębiej, by nie przeszkodziły jej w realizacji zamierzeń ważnych dla jej ludu. Poświęciła dla Górskich Klanów wszystko: swe lajonickie wychowanie, wizję spokojne przyszłości i jedynego przyjaciela. Niewiele jej już zostało.
Herszapoulos
Trzy Ważne Rzeczy
Herszapoulos jest wpływowym i potężnym magiem.
Służy potężnej organizacji mieniącej się Oświeconymi, która sieje chaos w Imperium.
Ma wielkie ambicje i środki, by je spełnić.
Oświeceni to grupa chciwych i podstępnych intrygantów. Knują i spiskują by osłabić władzę książąt i baronów. Utrzymać Imperium rozbite i słabe. Herszapoulos jest inny. On działa. On nie zwleka. On nigdy nie pozostaje bierny. Zrobi wszystko, co uzna za słuszne by zniszczyć swego wroga. Sprzymierzy się z obcymi rasami. Zbierze mroczne artefakty. Przyzwie potężne zło. Zdradzi i zabije każdego, kto stanie na drodze. Jego nieprzyjaciel jest w poważnych tarapatach.
Tym wrogiem jest Imperium.
Amelia Cueoraela
Trzy Ważne Rzeczy
Amelia ma przeszło 300 lat. Widziała kawał historii. Wygląda jakby była przed czterdziestką.
Lady Cueoraela była przez większość życia zaufaną przyjaciółką pierwszej królowej Monarchii, elfki.
Zrobi wszystko, by jej Ród był wolny.
300 lat. Tysiące przysług, setki przyjaciół, gromadzony przez wieki majątek. Oraz doświadczenie, jakiego nie ma żaden z jej przeciwników. Amelia jest przywódczynią Realmu. Symbolem niepodległości Półelfów. Współorganizatorką najbliższego powstania przeciw Biora. Była już matką, babką i prababką. Teraz jej rodziną jest Ród. Chce żeby był wolny tak od Biora, jak i Cesarstwa. Choćby miała w tym celu grozić bogom i prorokom, uwolni Realm i uczyni go na powrót Monarchią.
Albert Lleni
Trzy Ważne Rzeczy
To dziecko na tronie.
Sterowane przez skorumpowanych regentów.
Musi przetrwać na tronie jeszcze prawie dekadę, by rządzić samodzielnie.
Imperium jest w bardzo trudnej sytuacji. Potrzebuje silnego przywódcy. Kogoś, wokół kogo mogłoby się zjednoczyć. Dostało siedmioletniego chłopca.
Albert nie jest złym człowiekiem. Mógłby zostać świetnym władcą. Ma przed sobą przyszłość. Ale Imperium pełne jest niecierpliwych ludzi. Na razie żaden z nich nie odważył się zabić dziecka. Ethan Laine jest zbyt szlachetny. Gustaw Biora kalkuluje siły na wypadek wojny domowej.
Tymczasem chłopiec zasiada na tronie. U boku ma dwójkę regentów: ciotkę-dewotkę i arystokratę-intryganta, gotowego sprzedać pół Imperium Elfom. Jeżeli Albert doczeka samodzielnych rządów, może poprowadzić ludzi ku wielkości. Jego namiestnicy wiodą ich ku zatraceniu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz